Sortida CFGS Sistemes Electrotècnics

Divendres dia 18 de novembre els alumnes de 2on de GS de Sistemes Electrotècnics i Automàtics varem tenir la sort de realitzar una sortida tan intensa com interessant.

A les 8:30 del matí ja érem a Ladrillerias Mallorquinas. El primer a destacar és el fabulós tracte amb que ens varen rebre i com ens varen estar explicant durant més de tres hores l’espectacular fàbrica que tenen amb un importantíssim grau d’automatització amb el que, no sense moltissim d’esforç, aconsegueixen la màxima eficiència de la maquinaria. Produir el màxim minimitzant costos energètics.

A les 12:00 arribàvem a la Bodega Es Fangar. És la bodega més moderna i innovadora de les Illes.

Varem fer un fabulós recorregut veient com gran part de la maquinària i l’automatització que acabàvem de veure a l’anterior visita s’aplica en un entorn alimentari. La netedat és espectacular.

Gràcies a l’automatització un sol operari amb un control a distància és capaç de moure amb precisió per dins la nau dipòsits de centenars de litres de vi. També monitoritzen i controlen en tot moment les temperatures i humitats de cada zona.

Espectacular!

Aproximadament a les 13:30 aribam a la darrera visita. Les aigües de Son Mesquida.

És una cooperativa sense ànim de lucre que subministra aigua a una zona important de cultius de regadiu de la zona de Felanitx.

En Pep Manresa, Tècnic Superior i Enginyer Industrial de formació i especialitzat en energia, es dedica a la pagesia. Ell és l’encarregat de vetllar per garantitzar el subministre d’aigua a la zona.

Disposen de 3 pous i infinitat d’electrovàlvules per tot el territori que cobreixen.

Ens explica la problemàtica que tenen. La instal·lació d’automatització i del control de les bombes ha quedat obsolet. Per això, els alumnes de 2on de GS s’han compromés a implicar-s’hi. La idea és col.laborar en un projecte real i aconseguir un projecte de millora de les instal·lacions.

Gràcies a tots! Ha estat un gran dia.