Estalquim

Quatre alumnes de l’IES Manacor seleccionats per participar a l’ESTALQUIM.

Aquest curs el nostre centre té quatre alumnes seleccionats d’entre més de cent cinquanta candidats de les Illes Balears per participar a l’ESTALQUIM (EStímul del TALent QUÍmic). Una vegada més l’IES Manacor demostra que treballa molt intensament en el camp de la ciència (Experimenta, premis en la miniolimpíada de Física i Química i premis atorgats pel Consell Social de la UIB als joves investigadors). Aquest és un programa formatiu orientat a desenvolupar la vocació científica en nins i nines amb especial talent en el camp de la Química. És un projecte organitzat per la Universitat de les Illes Balears i l’Associació de Químics de les Illes Balears.

Els nins i nines que entren al projecte ESTALQUIM reben formació i atenció especialitzada durant dos cursos acadèmics utilitzant una metodologia d’aprenentatge actiu i lúdic en què els alumnes són els protagonistes, entrenant la seva capacitat d’experimentació, la seva creativitat i la seva capacitat de raonament i resolució de problemes. El primer curs es desenvolupa en 12 tallers des de novembre a maig, els dissabtes al matí cada quinze dies, amb sessions d’unes 3,5 hores de durada. En el segon curs, els nins i nines participaran en una activitat al seu propi centre educatiu, on explicaran als companys de classe una selecció dels tallers realitzats i, a més, organitzaran juntament amb el professor de la UIB una pràctica de laboratori. Estalquim és, per tant, un programa que fomenta el creixement dels alumnes, de la comunitat educativa del seu centre i també de les seves famílies.

Des de l’IES Manacor volem donar l’enhorabona als quatre alumnes nostros que hi participen: Martí Adrover Villamar, Magdalena Riera Massip, Joan Francesc Pozo Miró i Ulises Mulero Escudero.