Maig 2023

El curs és a punt d’acabar, però les novetats de la biblioteca continuen:

Et vaig donar els ulls i vas mirar les tenebres: el nou llibre d’Irene Solà arriba per continuar amb l’èxit de Canto jo i la muntanya balla.
Al llarg de les seves pàgines ens conta la història del Mas Clavell, enclavat a les Guilleries i envoltat de maquis, pilots de ral·lis, llops, bandolers i un llarg etcètera. És una casa habitada, sobretot, per dones que conté molts de records com els de la Joana i el seu pacte per trobar marit; els de la Bernadeta, els seus ulls i les coses que veu o els de la Margarida i el seu cor.

Irene Solà torna a escriure un seguit d’històries amb el seu llenguatge, sentit de l’humor i evocació que ja la caracteritzaven per jugar amb la dualitat i el lligam entre mort i vida, oblit i memòria, realitat i fabulació.
Et vaig donar els ulls i vas mirar les tenebres és un llibre publicat per Anagrama.

Els nois de Toni Sala, editat per l’Altra Editorial, comença així:
“Ara tot semblava culpa de la crisi, però no era culpa de la crisi aquella exposició de prostitutes a les cunetes de la nacional, passades les obres de desdoblament aturades, passats els ponts a mig construir, amb els cartells de circ descolorits i els grafits que deien N-II CARRETERA DE LA VERGONYA, DESDOBLAMENT JA…”

Toni Sala situa la seva obra a Vidrieres i narra com quatre persones es veuen afectades per la mort de dos joves.

Diferents crítics han classificat la seva prosa com un cop de puny a la boca de l’estómac, una galtada de realitat que destaca per la seva profunditat psicològica i la capacitat d’acostar-se a les parts fosques de la humanitat.

• Aquí en teniu unes pàgines per si us voleu animar a començar-lo a llegir: Avanç Els Nois (Toni Sala)
  • També podeu escoltar el què va dir l’autor sobre Els nois.