Pompeu Fabra visita l’IES Manacor

El Servei Lingüístic de l’Ajuntament de Manacor ens ha obsequiat aquest sant Jordi amb una funció de Pompeu Fabra: jugada mestra, d’Òscar Intente.

Els alumnes de 2n de Batxillerat han pogut gaudir d’un monòleg breu on s’ha explicat la trajectòria d’aquest personatge singular tan important per a la llengua catalana. Amb el pretext de ser un jugador de tennis, que com a bon noucentista començava a valorar l’esport, s‘ha fet una repassada a un moment vital per a la Llengua i la cultura catalana i s’han esmentat diferents aspectes del temari que es dona a segon de batxillerat; això sí, ha estat un repàs d’allò més lúdic i esportiu.

Al final, l’actor ha agraït la bona rebuda i atenció als alumnes que han estat molt atents en tot moment; alguns d’ells han conversat informalment amb l’Òscar i s’han fet una foto ben agradosa que compartim.
(Gràcies a en Toni Abenza per les fotografies)

Un bon començament de festa!

Comentaris que alguns alumnes han escrit respecte l'obra

Júlia Terrassa
Sens dubte, el que més m’ha sorprès de la representació teatral ha estat la manera en què Pompeu Fabra s’autodefinia: “gris i sense biografia”. Això, m’ha cridat l’atenció perquè m’ha fet pensar en la manera en què moltes grans personalitats es perceben que, moltes vegades, s’allunya molt del que percebem els altres. Gràcies als nombrosos detalls biogràfics de Fabra, considero que la representació ha estat molt adient i força útil.

Fatima Zahraoui
Em sembla molt important la quantitat de llibres que han estat traduïts al català, des de l’obra de Shakespeare com “Hamlet”, “La Bíblia” o “El petit príncep”, “Diccionari del català al rus”, entre d’altres. A més, malgrat intentar evitar involucrar-se en assumptes polítics com el seu pare, va acabar també defensant la llengua catalana i una mica involucrat.

Marina Díaz
M’ha cridat molt l’atenció com canviava de nom la famosa revista L’avens a l’Avenç, i com s’usava la “y” o la “ch”. Les lletres a la llengua són com a peces d’un trencaclosques que al principi semblen estar en llocs estranys, però una vegada que les mous i les encaixes correctament, revelen una imatge clara i bella.

Cristian Guimerà
M’ha paregut molt interessant el teatre i m’ha ajudat a aprofundir i representar els coneixements que tenia sobre Pompeu Fabra. També m’ha donat major perspectiva sobre la importància que va tenir i m’ha paregut interessant com emprava el material per ajudar a fer més interessant l’explicació.

Caterina Puigros
M’ha agradat molt quan l’actor dins l’obra involucrava grans literaris com Pere IV, fins i tot mencionant el paper fonamental que tingué Mossèn Alcover per a la llengua catalana.

Antònia Bennasar
“Cada cosa al seu lloc i un lloc per a cada cosa” m’ha fet entendre la importància d’haver de cohesionar i organitzar la llengua catalana per consolidar-la com a llengua, no sols pel moment en què es vivia sinó pel seu futur lingüístic.