Premi a l’antiga alumna Maria Tàrraga

Na Maria Tàrraga, exalumna de l’IES Manacor, ha quedat en primera posició en els XVIII Premis universitaris de Manacor, en els quals, l’Ajuntament de Manacor premia als millors estudiants.

En aquest cas, el premi a la millor nota universitària l’ha guanyat na Maria Tàrraga per haver acabat el segon curs del grau de Dret amb una nota mitjana de 9,483. Des de l’IES Manacor volem expressar el nostre orgull i donar-li la nostra enhorabona.

A més, li hem pogut fer algunes preguntes per conèixer una mica més la seva trajectòria i també perquè pugui ser un exemple per als estudiants actuals de l’institut.

Sempre vares voler estudiar dret? No, sí que va ser sempre una possibilitat, però la realitat és que no tenia molt clar quina carrera estudiar. És una decisió important que moltes vegades no saps si l’has presa correctament fins que hi ets. De fet, m’encantava estudiar filosofia, i per això vaig estar el primer any dins el Doble Grau de Dret i Filosofia. Ja va ser després quan vaig veure que realment m’encantava Dret i vaig voler centrar-m’hi completament, veient que el món de la filosofia per mi era més curiositat per aprendre i no el meu objectiu professional.

Què et va fer decidir per aquests estudis? Sempre m’ha agradat i m’ha anat bastant bé expressar idees, tant oralment, com per escrit, redactar, tractar amb les persones, fer debats, defensar opinions, i clarament tot ho reuneix aquesta carrera. Una vegada comences a comprendre el paper d’un jurista, és apassionant.

Com arriba una estudiant a treure la millor nota? El més important sense cap dubte és tenir ambició intel·lectual, moltes ganes d’aprendre i d’obtenir els millors resultats. El conformisme en l’àmbit acadèmic malauradament està molt present i normalitzat. Una estudiant per treure la millor nota només necessita tenir constància, disciplina i ganes d’aprendre. Clar que sí que és necessària una organització i moltíssims dies sencers dins una biblioteca. Implica comprendre que l’educació va primer que qualsevol altra cosa. Quan sacrifiques temps lliure i activitats d’oci, ho fas pel teu creixement i superació personal. Sempre val la pena, perquè llavors ho valores tot el doble i estàs orgullosa de la feina feta.

Quins plans tens a partir d’ara? Continuar estudiant, fer el possible per mantenir  els resultats, fer pràctiques voluntàries a despatxos i quan acabi la carrera estudiar el Màster d’Accés a l’Advocacia i especialitzar-me en una branca del Dret que m’agradi.

Què li diries a un/a estudiant que està indecís d’estudiar dret? Crec que ha de ser una persona que estigui disposada a parlar en públic, ens solen remarcar molt la importància de l’expressió, de la paraula, i sobretot que gaudeixi fent-ho. Que li agradi llegir, defensar idees, argumentar, ser crític, relacionar conceptes i sobretot estudiar comprenent per després poder aplicar al món real.

Quin consell donaries a tots els alumnes de batxillerat que l’any que ve començaran la universitat? Que mai es conformin, que s’esforcin per obtenir el millor resultat, que han de formar-se constantment. Que aprofitin des del primer dia a la universitat per centrar-se en el seu objectiu professional i arribar a ser la seva millor versió en el seu àmbit d’estudi i treball.

Volem agrair a na Maria que ens hagi concedit aquesta entrevista i desitjar-li el millor d’ara endavant.