Dia Mundial del Teatre

Aquest dilluns, dia 27 de març es celebrà EL DIA MUNDIAL DEL TEATRE

Des de 1962, el Dia Mundial del Teatre s’ha celebrat pels Centres ITI, Membres Cooperants, professionals del teatre, organitzacions teatrals, universitats i amants del teatre de tot el món, el 27 de març de cada any.

Aquest dia és una celebració per a aquells que poden veure el valor i la importància de l’art teatral, i actua com una crida d’atenció per als governants, polítics i institucions que encara no han reconegut el seu valor per a les persones i per a l’individu, i tampoc s’han adonat del seu potencial per al creixement econòmic.

“Nos reunimos para llorar y recordar, reír y contemplar, aprender y afirmar e imaginar” Brett Bailey, Directora de Escena de Suráfrica, Autora del Mensaje del Día Mundial del Teatro 2014

Podem afirmar que el teatre és molt més que un art escènica, una disciplina o un entreteniment. És un revulsiu, ja que ens fa replantejar i qüestionar molts aspectes de la vida. Però també és mostrar l’ésser humà tal qual és davant els altres, en tota la seva dimensió humana i metafísica. Per tot això i per molt més, més que mai és necessari l’art de Talia.

Lope de Vega considerava que el teatre era passió.

Grotowsky defineix el seu teatre com: “Teatro pobre”, un teatro que se vale exclusivamente del actor, de su cuerpo y su oficio, dice: “el teatro es un acto engendrado por reacciones humanas e impulsos, por contactos entre la gente”.

A la nostra biblioteca, podeu trobar tots aquests títols i més. I us convidem a que en faceu una lectura i que també en vegeu la posada en escena.

A més a més, us convidem a què hi dediqueu una estona a visualitzar i escoltar el que ens diuen diversos professionals de l’espectacle: Blanca Portillo i Carlos Hipólito, entre d’ells; així com els vídeos que ens conten peculiaritats del Teatre, la seva evolució i algunes recomanacions molt interessants.

Felíz Día Mundial del Teatro

Play Video

Los lunes también se puede soñar

Play Video