Canvi de normativa en l’ús dels mòbils

Ens complau informar-vos que a partir del dilluns dia 8 d’abril entrarà en vigor la nova normativa referent a l’ús dels telèfons mòbils a l’IES Manacor.

Vivim en una era de constant evolució tecnològica, en la qual les noves tecnologies s’incorporen de manera natural i generalitzada a la vida quotidiana. En els últims temps, hem intentat trobar un equilibri entre l’ús pedagògic dels telèfons mòbils i la seva prohibició en els espais comuns del centre educatiu, així com dins l’aula quan no estiguin destinats a finalitats educatives.

No obstant això, hem observat que ens resulta extremadament complicat combinar la prohibició amb la permissivitat en certs contextos, i en la pràctica, al llarg d’aquests darrers anys, els estudiants han continuat utilitzant els seus telèfons mòbils en llocs on no està permès.

D’altra banda, la dependència psicològica respecte als telèfons mòbils està en constant augment en la vida quotidiana, la qual cosa genera un important dèficit d’atenció al llarg del dia i obstaculitza la comunicació i la socialització directa entre l’alumnat.

Per tots aquests motius, ens trobam davant la necessitat imperiosa d’establir una regulació molt més estricta respecte a l’ús dels telèfons mòbils dins del centre educatiu.

Aquesta norma, elaborada amb la intenció de cercar el consens de tota la comunitat educativa, té com a objectiu regular i reduir les situacions de conflicte, alhora que contribueix a minimitzar l’exposició de l’alumnat a les pantalles i a incrementar la seva capacitat de concentració i interacció social.