Visita a Serra Sport. GS Automoció

A vegades és difícil poder transmetre la utilitat d’uns coneixements als alumnes.

En el CFGS d’Automoció al mòdul de Motors i Sistemes Auxiliars, les primeres unitats didàctiques tenen un contingut teòric físic bastant important on els alumnes troben dificultats matemàtiques i d’entendre com poden aplicar aquests coneixements en el món laboral.

Per això organitzam una visita a Serra Sport on aprofitam els coneixements teòrics i pràctics d’en Joan Serra per aplicar tot el que s’ha vist a l’aula.

Per començar utilitzam el banc de potència per veure les corbes de par i potència de dos vehicles dels mateixos alumnes. Enguany varen ser: Toyota Auris 2.0 (93kW) i Seat Leon 1.5 TSI (96kW). Analitzam les corbes i les comparam amb altres vehicles. Com sempre els alumnes demanen com podrien millorar-se: modificacions de reprogramació, canvis d’elements físics, com afectarien les modificacions a la fiabilitat del vehicle.

Desprès en Joan Serra ens fa un visita pel taller on ens mostra a quins vehicles estan treballant i per quin motiu. La darrera part de la visita és a la zona del taller on té els motors que prepara. Els alumnes l’afusellen a preguntes i tots aprenem un poc d’aquest gran professional.

Partim amb ganes d’aprendre més i amb la convicció que necessitam, com més millor, coneixements teòrics i pràctics.

Però aquí no acaba la tasca, els alumnes amb les dades obtingudes al banc de potència han de realitzar un treball individual d’anàlisi, càlculs i conclusions. Això sí que fa un poc més de mandra!!!

Des d’aquí volem agrair a Serra Sport i a n’en Joan la gran acollida que ens fa cada any i l’eterna paciència que te amb tots nosaltres, a part de la gran tasca que fa de motivació a tots els alumnes i professors

Esperam poder convertir aquesta visita en tradició dins el CFGS d’Automoció.

Visita a Serra Sport