Notícies

AULA EXTERIOR

El centre ha habilitat una aula exterior al pàrquing del professorat. Així disposam d’un espai agradable i segur per a treballar. L’alumnat de l’aula UEECO aprofita l’aula exterior com a una oportunitat d’aprenentatge i de fer visibles les seves capacitats a més de sentir-se...

Aula exterior

El centre ha habilitat una aula exterior al pàrquing del professorat. Així disposam d’un espai agradable i segur per a treballar.

L’alumnat de l’aula UEECO aprofita l’aula exterior com a una oportunitat d’aprenentatge i de fer visibles les seves capacitats a més de sentir-se part de la comunitat educativa.

Ofereix el sevei de muntar l’aula exterior amb cadires, pissarra, retoladors, borrador… Tot preparat i desinfectat

L’alumnat d’ordinària estalvia temps i aprofita la sessió. Nosaltres treballam les unitats de mesura de forma manipulativa, ens ubicam a l’espai, treballam la numeració, llegim i entenem els vostres emails, organitzam les tasques per tenir-ho tot a punt quan arribeu, treballam en equip i, per damunt de tot, sentim que algú al centre està content i valora la nostra feina.

Moltes gràcies a tots els que ho fan possible.

 

aula exterior-1
aula exterior-2

 

Oferta formativa(1)

Muntatge i manteniment sistemes domòtics. Curs SOIB

logo soib
sepe
logo ies manacor
 
Informació general del Certificat ELEM0111- 
 

Informació general del Certificat ELEM0111 Muntatge i manteniment de sistemes domòtics i immòtics. Nivell 2.

 

 1. Llistat accions formatives:
  • MF1818_2 – Muntatge de sistemes domòtics i immòtics. Inici :9/12/20
  • MF1819_2 – Manteniment de sistemes domòtics i immòtics. Inici 15/03/20
  • MP0414 – Mòdul de pràctiques professionals no laborals. Inici: 18/05/20

 

2. Competència general del certificat

Muntar i mantenir sistemes domòtics i immòtics , aplicant les tècniques i els procediments requerits en cada cas, aconseguint els criteris de qualitat, complint els plans de prevenció de riscos laborals i mediambientals de l’empresa, i la normativa d’aplicació vigent. 

 

3. Àmbit professional

Desenvolupar la seva activitat professional en petites, mitjanes i grans empreses, públiques i privades, tant per compte propi com aliè, en les àrees de muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques, dependent, en el seu cas, funcional i jeràrquicament d’un superior i podent tenir en el seu càrrec personal de nivell inferior. 

 

4. Sectors productius

S’ubica en el sector de l’automatització de vivendes i edificis, en les activitats de muntatge i manteniment d’equips i sistemes domòtics i immòtics.

 

5. Ocupacions i llocs de treball rellevants
  • Instal·lador domòtic de vivendes
  • Instal·lador immòtic d’edificis
  • Tècnic de manteniment domòtic i immòtic.

 

6. Requisits accés:

Les persones interessades a participar en les accions formatives han d’estar inscrites al SOIB amb la demanda d’ocupació actualitzada abans de formalitzar la sol·licitud del curs.

Per poder accedir s’ha de disposar d’un dels següents requisits:

  • Tenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
  • Tenir 2n de batxillerat unificat polivalent (BUP) amb un màxim de dues matèries pendents en el conjunt dels dos cursos.
  • Tenir un certificat de professionalitat (CP) de nivell 2.
  • Tenir un certificat de professionalitat (CP) de nivell 1 de la mateixa família i àrea professional del certificat al que es vol accedir. En el cas de que no hi hagi un certificat de professionalitat de nivell 1 de la mateixa àrea, es podrà accedir també si el certificat és d’una altra àrea de la mateixa família professional.
  • Haver superat un mòdul formatiu que pertany al certificat de professionalitat al que es desitja accedir.
  • Tenir un títol de tècnic auxiliar (formació professional de primer grau – FPI)
  • Complir algun dels requisits acadèmics d’accés als cicles formatius de grau mitjà:
    • Tenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o d’un títol de nivell acadèmic superior.
    • Tenir un títol de Formació Professional Bàsica.
    • Haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI)
    • Haver superat el curs de formació específic per l’accés a cicles de grau mitjà de formació professional en centres públics o privats autoritzats per l’Administració Educativa.
    • Haver superat la prova d’accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior de formació professional.
    • Haver superat la prova d’accés a la Universitat per majors de 25 anys i/o 45 anys.
    • Tenir o superar les proves de competències clau necessàries per cursar amb aprofitament la formació corresponent al certificat de professionalitat.

 

7. Instruccions per a la inscripció
  • Emplenar el full d’inscripció amb les dades personals i formatives (D9) i signar-lo.
    • Important: marcar la casella “AUTORITZO AL SOIB A QUE CONSULTI LES MEVES DADES”.
  • Documentació:
  • Titulació acadèmica requerida escanejada (documentació que acredita els requisits. Mirar apartat 6)
  • Persones ocupades:
    • Darrera nòmina o contracte laboral escanejat
    • Targeta de demanda d’ocupació dels SOIB actualitzada escanejada. (les persones ocupades també han d’estar inscrites al SOIB)
  • Persones desocupades
    • Targeta de demanda d’ocupació dels SOIB actualitzada escanejada.
  • Enviar tota la documentació descrita al punt anterior al correu electrònic mfuster@iesmanacor.cat.
  • Termini: Fins dia 01/12/2020
8. Revisió documentació i baremació

Un cop rebuda la sol·licitud, el centre enviarà un correu electrònic de confirmació de recepció al sol·licitant.

Posteriorment es comprovaran els mèrits de les persones sol·licitants, es baremaran les sol·licituds (tenint en compte col·lectius prioritaris) i es realitzaran les entrevistes a les persones preseleccionades.

Finalment el centre informarà als sol·licitants via correu electrònic (o també via telefònica) dels resultats (si el participant ha estat admès, exclòs o si queda en llista d’espera).

 

 

 

 

Robòtica a l'IES Manacor

Robòtica a l’IES Manacor

 

 

Els alumnes d’Informàtica de 1r batxillerat D estan practicant la lògica de la programació mitjançant l’ús de robots mBot. Alguns dels reptes que ha de superar el petit robot mBot consisteixen en el seguiment de línies, la detecció d’obstacles, els moviments en cercles, etc.

Mitjançant la programació d’un dispositiu físic com és un robot, els alumnes veuen com les instruccions programades mitjançant el llenguatge de programació per blocs SCRATCH tenen una interpretació en el món físic real.

A més, aquestes activitats ajuden als alumnes a entendre des d’un vessant pràctic els diferents sensors i actuadors d’un robot com per exemple: el sensor d’ultrasons, els servo-motors, els llums LEDs o el sensor d’infrarojos.

ROBOTICA_3

ROBOTICA_2

ROBOTICA_1

Concurs de microrelats

AMB MOTIU DEL 25 DE NOVEMBRE, DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES, ELS DEPARTAMENTS DE LLENGÜES CONVOQUEN UN CONCURS DE MICRORELATS CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Bases del concurs: Els microrelats contra la violència masclista han de ser creacions relacionades...

Concurs microrelats

AMB MOTIU DEL 25 DE NOVEMBRE, DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES, ELS DEPARTAMENTS DE LLENGÜES CONVOQUEN UN CONCURS DE MICRORELATS CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA
Bases del concurs:
  • Els microrelats contra la violència masclista han de ser creacions relacionades amb la lluita contra la violència de gènere, amb una extensió màxima de 200 paraules (sense tenir en compte el títol) i s’han de presentar amb lletra Arial 12. Màxim dues composicions per persona.
  • Es valorarà l’originalitat dels missatges, el possible impacte que poden tenir i el correcte tractament del tema de la violència masclista.
  • Data d’entrega: Fins al 13 de novembre. Els alumnes els entregaran a qualsevol professor dels departaments de llengües. El text ha d’estar firmat amb pseudònim i la corresponent plica.
  • Premis: L’entrega de premis s’efectuarà dia 24/11/2020 a la biblioteca als seleccionats. Els guanyadors rebran una camiseta i material escolar. Se’ls avisarà amb antelació. Tres premis per als alumnes d’ESO i tres per als de Batxillerat.
 
Llegir diari

Els alumnes de l’aula UEECO han fet un diari  amb el més destacat del que han fet durant el mes d’octubre, i ho volen compartir amb tots nosaltres. Molt bona feina d’alumnes i professors!!

Diari UEECO. Octubre 2020

Els alumnes de l’aula UEECO han fet un diari  amb el més destacat del que han fet durant el mes d’octubre, i ho volen compartir amb tots nosaltres.

Molt bona feina d’alumnes i professors!!

Aneu a la barra d'eines