Geografia i Història

CUBELLS PASCUAL, MARGALIDA
Cap departament

Dilluns 8:55

GELABERT OLIVER, MARIA
Tutoria 4t ESO D

Dimecres 11:15

GRIMALT ROSSELLÓ, PEDRO
 

Dilluns 12:10

LUNA BUADES, MARGARITA
 

Dijous 12:10

PONS BALAGUER, FCA. M.
Tutoria 3r ESO E

Dilluns 8:55

Notícies del Departament

antoni tugores

El passat dijous 17 de març l’investigador Antoni Tugores va realitzar una ponència amb la qual l’alumnat de 2n de batxillerat va viatjar al segle XIX per comprendre tots els fets històrics i l’evolució socioeconòmica de Manacor fins a la postguerra. El seu caràcter...

Ponència Antoni Tugores

El passat dijous 17 de març l’investigador Antoni Tugores va realitzar una ponència amb la qual l’alumnat de 2n de batxillerat va viatjar al segle XIX per comprendre tots els fets històrics i l’evolució socioeconòmica de Manacor fins a la postguerra.

El seu caràcter proper i el seu discurs senzill però profund no va deixar indiferent a ningú i va propiciar una alta participació a la ronda de preguntes i reflexions.

Des de l’IES Manacor volem donar les gràcies a Antoni pel seu temps, la transmissió de la seva recerca i l’aportació feta a la nostra biblioteca amb dues de les seves obres: “El Batle Antoni Amer. La història robada” i “Víctimes invisibles. La repressió de la dona durant la Guerra Civil i el franquisme a Mallorca.”

un pais

Un país des de zero El grup de 3r ESO B presenten aquesta setmana al vestíbul de l’institut unes maquetes que han elaborat per un treball de Geografia i Història. El treball ha consistit en crear un país des de zero. Els alumnes han...

Maquetes treball de geografia 3r ESO

Un país des de zero

El grup de 3r ESO B presenten aquesta setmana al vestíbul de l’institut unes maquetes que han elaborat per un treball de Geografia i Història.

El treball ha consistit en crear un país des de zero.

Els alumnes han definit la política i l’economia del país, segons els seus desitjos i les possibilitats que dona cada lloc del planeta Terra.

El gran repte ha estat que el país tengui sentit i coherència, que tots els sectors econòmics i la política estiguin relacionats.

Per presentar el país, han creat aquestes magnífiques maquetes que representen les diferents activitats econòmiques i polítiques de cada país.

 

geografia historia

És pot aprendre de forma diferent? Des del departament de Geografia i Història volen que els alumnes es sentin partícips d’aquesta història…aquí teniu algunes mostres Piràmides temàtiques   Aquest treball cooperatiu ha servit per iniciar les dinàmiques de feina en grup i plasmar artísticament...

Donant voltes a la història

És pot aprendre de forma diferent?

Des del departament de Geografia i Història volen que els alumnes es sentin partícips d’aquesta història…aquí teniu algunes mostres

Piràmides temàtiques

 

Aquest treball cooperatiu ha servit per iniciar les dinàmiques de feina en grup i plasmar artísticament allò que hem après sobre Egipte.

L’alumnat, per equips, ha hagut de construir una piràmide temàtica on cada cara mostra un aspecte de la civilització egípcia com ara bé l’estructura de la societat, les principals construccions, la religió i els seus rituals, i l’espai geogràfic.

A més, han escrit els seus noms en jeroglífics i alguns grups ens han deixat un missatge secret, algú s’anima a desxifrar-lo?

 

 

Realitat augmentada: Merge Cube

 

L’alumnat de 1r d’ESO ha acabat la seva expedició a l’Antic Egipte amb la creació d’un Merge Cube amb el qual ha pogut observar els principals objectes, obres d’art i construccions egípcies en 3D i realitzar descripcions.

La realitat augmentada ens ha apropat un poc més a l’Edat Antiga, ben segur que tornarem a utilitzar aquest recurs.

 

 

Història d’Espanya (2n batxillerat)

2n_batxL’alumnat de 2n de Batxillerat ha de memoritzar molts de continguts a l’assignatura d’Història d’Espanya. Una manera divertida de fixar fets, dates, lleis, constitucions…etc és jugar! Així, abans de cada examen sempre dediquen dues sessions a jocs de taula per repassar. 

A més, també es realitzen jocs de rol on l’alumnat ha d’adoptar el paper d’algun grup social o ideològic per comprendre els seus objectius i fets.

En el joc de les desamortitzacions l’alumnat sense adonar-se va adoptar les mateixes conductes que el seu rol assignat va tenir en el segle XIX, el que va ajudar a comprendre els fets.

Va ser molt divertit veure com provocaren les oscil·lacions de preus, com negociaren i pactaren…i com alguns es varen arruïnar i altres es varen enriquir.

prehistoria

Després d’un llarg viatge per les diferents etapes de la Prehistòria i la seva petjada a la Península Ibèrica i a les Illes Balears, l’alumnat de primer d’ESO ha realitzat un Visual Thinking on ha plasmat i organitzat allò que ha trobat més interessant....

Prehistòria i Visual Thinking

Després d’un llarg viatge per les diferents etapes de la Prehistòria i la seva petjada a la Península Ibèrica i a les Illes Balears, l’alumnat de primer d’ESO ha realitzat un Visual Thinking on ha plasmat i organitzat allò que ha trobat més interessant. Han fet molt bona feina, què trobau?

son coletes-1

Els passats 18 i 19 de novembre els cinc grups de 4t d’ESO de l’IES Manacor visitàrem l’excavació que s’està portant a terme a la fossa comuna de la Guerra Civil al cementiri de Son Coletes (a Manacor).

Visita a Son Coletes

Els passats 18 i 19 de novembre els cinc grups de 4t d’ESO de l’IES Manacor visitàrem l’excavació que s’està portant a terme a la fossa comuna de la Guerra Civil al cementiri de Son Coletes (a Manacor). Llegir més

sa llotja

Els alumnes d’Història de l’Art com cada curs han participat a la sortida de l’arquitectura gòtica a Ciutat. Hem visitat, Santa Eulàlia, la Seu, la Llotja, molt representatius del gòtic català. Els permet directament visualitzar i aprendre el que hem explicat a classe. Com...

Sortida Gòtic

Els alumnes d’Història de l’Art com cada curs han participat a la sortida de l’arquitectura gòtica a Ciutat.

Sortida gòtic

Hem visitat, Santa Eulàlia, la Seu, la Llotja, molt representatius del gòtic català.

Els permet directament visualitzar i aprendre el que hem explicat a classe. Com cada any han disfrutat de fer aquesta sortida.