Donant voltes a la història

És pot aprendre de forma diferent?

Des del departament de Geografia i Història volen que els alumnes es sentin partícips d’aquesta història…aquí teniu algunes mostres

Piràmides temàtiques

Aquest treball cooperatiu ha servit per iniciar les dinàmiques de feina en grup i plasmar artísticament allò que hem après sobre Egipte.

L’alumnat, per equips, ha hagut de construir una piràmide temàtica on cada cara mostra un aspecte de la civilització egípcia com ara bé l’estructura de la societat, les principals construccions, la religió i els seus rituals, i l’espai geogràfic.

A més, han escrit els seus noms en jeroglífics i alguns grups ens han deixat un missatge secret, algú s’anima a desxifrar-lo?

Realitat augmentada: Merge Cube

L’alumnat de 1r d’ESO ha acabat la seva expedició a l’Antic Egipte amb la creació d’un Merge Cube amb el qual ha pogut observar els principals objectes, obres d’art i construccions egípcies en 3D i realitzar descripcions.

La realitat augmentada ens ha apropat un poc més a l’Edat Antiga, ben segur que tornarem a utilitzar aquest recurs.

Història d’Espanya (2n batxillerat)

2n_batxL’alumnat de 2n de Batxillerat ha de memoritzar molts de continguts a l’assignatura d’Història d’Espanya. Una manera divertida de fixar fets, dates, lleis, constitucions…etc és jugar! Així, abans de cada examen sempre dediquen dues sessions a jocs de taula per repassar.

A més, també es realitzen jocs de rol on l’alumnat ha d’adoptar el paper d’algun grup social o ideològic per comprendre els seus objectius i fets.

En el joc de les desamortitzacions l’alumnat sense adonar-se va adoptar les mateixes conductes que el seu rol assignat va tenir en el segle XIX, el que va ajudar a comprendre els fets.

Va ser molt divertit veure com provocaren les oscil·lacions de preus, com negociaren i pactaren…i com alguns es varen arruïnar i altres es varen enriquir.