Contacontes

La setmana passada, del 19 al 20 de maig, els alumnes de 2n d’ESO de l’IES MANACOR varen realitzar una activitat per transmetre nous valors a través de contes tradicionals adaptats. Des de la biblioteca de l’IES es van posar en contacte amb els centres d’educació infantil de Manacor perquè els nins i nines més petitons poguessin assistir a les representacions. Els nins i nines assistents varen venir de les escoles Simó Ballester, Sa Graduada, Sa Torre, La Puresa i Jaume Vidal.

Aquest contacontes es va fer per donar a conèixer que no només hi pot haver una versió sobre un conte, sinó que n’hi pot haver moltes més. Els contes adaptats que es van interpretar parteixen dels contes tradicionals de tota la vida, contats des d’una perspectiva més moderna i actual.

La biblioteca del centre i una de les zones exteriors amb més ombra del centre amb estores i puffs varen ser els escenaris per les representacions. L’Aneguet presumit, La rateta que llegia a l’escaleta, El vestit brillant de l’emperador i La Princesa dels matalassos varen ser els contes escollits per rompre estereotips de gènere, demostrar la força de voluntat que tenim totes les persones i fer veure que l’empatia és molt important a l’hora de viure i que cal saber posar-se al costat de l’altre.

Aquestes noves adaptacions i activitats de relació són aptes per a la societat i època que estem vivint perquè els dóna a conèixer des de petits aquest canvi innovador de to feminista que s’hauria d’anar actualitzant a mesura que nosaltres com a societat evolucionam.

En haver finalitzat els contacontes, els joves intèrprets varen obsequiar els infants amb uns titelles fetes pels alumnes de 1r d’ESO a Educació Plàstica i a la mateixa biblioteca i després, varen acompanyar-los al parc de Na Molla per per un taller dinàmic amb un paracaigudes.

Va ser una experiència molt gratificant, tant els més grans com els més petits varen gaudir molt. Aquest temps compartit va apropar les diferents generacions i segurament serà una activitat que es tornarà repetir altres cursos. De ben segur que a partir d’ara els més petits contaran altres versions del contes a casa.