Search
Close this search box.

A l’IES MANACOR consideram a l’alumnat com el centre i la raó de ser de les activitats que realitzam. Sempre posam èmfasi en la participació d’aquest i en el seu protagonisme. Ara bé, al nostre centre tenim ben present que formam part d’una comunitat i que l’hem d’incloure en les nostres accions. Sols així promourem el canvi de mirada envers els rols de gènere que és tan necessària. Per això, les persones destinatàries de les nostres accions es poden classificar en els següents grups: alumnat del centre, membres del claustre, la nostra comunitat educativa, la població del terme municipal de Manacor i altres centres educatius.

336-muro1

Les activitats que presentam estan incloses dins la programació de la Comissió d’Igualtat i Coeducació de l’IES MANACOR. Aquestes activitats han estat possibles gràcies a la implicació i compromís del professorat que ha coordinat i/o participat en cada una de les activitats que s’han proposat.

  1. Concurs de mascaretes.
  2. Compra i promoció de llibres i còmics de temàtica feminista.
  3. Taller Re-Evolució Femenina- Ennigulart
  4. Microteatre, temàtica feminista.
  5. Penjada de llaç lila.
  6. Performance en motiu del 25N
  7. Concurs de microrelats de la violència de gènere.
  8. Lectura del Manifest el dia 25N
  9. Exposició dels dissenys de les mascaretes.
  10. Acció conjunta 25N tots els centres- Romp la cadena.
  11. L’Odissea de les dones a la història.
  12. Dones filòsofes.
  13. Dones de Llevant.
  14. Xerrades sobre prostitució com a forma de violència de gènere.
  15. Audio Conte “Arturo y Clementina” relatat i editat per alumnes de l’aula UEECO
  16. Conta contes per alumnat d’Educació Infantil i Primària de temàtica.
  17. Condemnem els assassinats masclistes
  18. L’espill o el llibre de les dones. Jaume Roig, un dels autors més masclistes.
  19. Deconstruint estereotips: Anem en falda, t’atreveixes?.

1. Concurs de mascaretes:

Tot l’alumnat de manera voluntària va poder presentar un dibuix o logo amb una temàtica relacionada amb el 25N. L’elegit es va posar a una mascareta.

Entrega de premis Concurs Mascaretes

El 25 N es va fer entrega del premis del concurs de disseny de mascaretes de l’IES MANACOR.

  • 1r Premi: Marta Simonet Massot i Llucia Santandreu Veny
  • 2n Premi: Marta Vert Guilarte
  • 3r Premi: Marina Pascual López

mascaretes-2
mascaretes-1

Des de la Comissió d’Igualtat volem donar les gràcies a tots els participants. Les produccions presentades conviden a la reflexió fan visible la necessitat de seguir lluitant per acabar amb les violències masclistes. Així que, enhorabona a tots els que han fet possible aquest concurs.

Dissenys de mascaretes

Presentació dels dissenys que els i les alumnes del nostra centre han entregat pel concurs de mascaretes, de temàtica feminista, especialment relacionat amb el 25N, Dia internacional de la eliminació de la violència contra les dones.IMG-0377-squashed IMG-0383-squashed

2. Compra i promoció de llibres i còmics de temàtica feminista:

A la Biblioteca de l’institut tenim una prestatgeria de Coeducació amb llibres, còmics i assajos amb temàtica feminista i amb l’objectiu d’anar ampliant-la s’han comprat noves publicacions d’escriptores actuals.

1630568609361 1630568609371 1630568609375

3. Taller Re-Evolució Femenina- Ennigulart:

Laboratori creatiu. Aquesta activitat proposa una mirada cap al feminisme des de l’art fet per artistes contemporànies, diferenciant entre l’art fet per dones i l’art feminista, que pretén alterar els valors establerts per fixar les bases d’una nova manera de veure el món.

20201218_133649-squashed 20201218_133635-squashed 20201218_133640-squashed 20201218_133756-squashed 20201218_133618-squashed 20201218_133958-squashed PHOTO-2020-12-16-10-07-17-squashed PHOTO-2020-12-16-10-07-17(2)-squashed PHOTO-2020-12-16-10-07-17(3)-squashed 20201218_131145-squashed PHOTO-2020-12-17-11-04-42-squashed

4. Microteatre, temàtica feminista:

Els grups de primer d’ESO amb ajuda de l’alumnat de Batxillerat Internacional han inventat diferentes peces teatrals que tracten diferentes situacions de desigualtat.
L’any passat les obres es varen poder representar a diferents indrets de Manacor i l’alumnat de primària les va poder disfrutar.
Enguany a causa de la pandèmia no s’ha pogut fer i les han representades a diferents llocs de l’institut pel seus companys de primer i segon.

Els dies 29 i 30 de març es va celebrar a l’IES Manacor el Microteatre per la Dona 2021.

Els alumnes de primer d’ESO van representar les peces davant l’alumnat del nostre IES. Els alumnes de 1r són els que varen escriure les diferents obres, amb l’especial ajuda d’un dramaturg professional i dels alumnes de 1r de Batxillerat Internacional, els quals també varen ajudar en la direcció de les peces.

En total es van representar 5 obres: “Atípic”, “Julieta & Julieta”, “Mares”, “Sense pèls a la llengua” i “Una bona sortida”.

Els joves intèrprets han mostrat que el microteatre és un exercici de dedicació, creativitat i entusiasme i han pogut transmetre als espectadors la importància de les qüestions tractades a les obres.

[dt_sc_button type=”type1″ link=”https://www.iesmanacor.cat/wp-content/uploads/2021/09/Llibre-microteatre.pdf” size=”medium” target=”_new” timeline_button=”no”]Veure text de les obres[/dt_sc_button]

Veure més imatges
Veure més imatges

Microteatre 2021

microteatre 2021-4 microteatre 2021-3 Veure més imatges

5. Penjada de llaç lila:

En motiu del 25N es va penjar un llaç lila a la façana del centre. S’ha llevat dia 22 de juny.

IMG-0393-squashed

6. Performance en motiu del 25N:

El dia 25N a l’hora de les tutories de ESO, l’alumnat va baixar al pati amb la distància obligatòria i en grups bimbolla i va assistir a la performance que varen realitzar alumnat de tots els cursos. La performance va consistir amb visualitzar totes les víctimes comptabilitzades enguany.

IMG-20201125-WA0014-squashed IMG-0403-squashedIMG_20201125_132018 (1)-squashed

7. Concurs de microrelats de la violència de gènere:

Des del departament de castellà va sorgir la idea de fer un concurs de microrelats sobre la violència de gènere. Varen participar tot l’alumnat de ESO i Batxillerat. Els relats varen ser publicats a la pàgina del centre.

[dt_sc_button type=”type1″ link=”https://www.iesmanacor.cat/premis-concurs-microrelats/” size=”medium” target=”_new” timeline_button=”no”]Veure Concurs de Microrelats[/dt_sc_button]

8. Lectura del Manifest el dia 25N:

El dia 25N després de la performance membres de l’Associació d’estudiants van llegir el Manifest proposat.

El dia 25 de novembre era el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les dones i dia 8 de març el Dia Internacional de la dona.

La nostra associació d’estudiants va preparar un acte per celebrar i reivindicar el paper de la dona dins la història i un altre per manifestar la seva total rebutja cap a qualsevol tipus de violència envers les dones.

17_03_22 donesAquí teniu els texts que es llegiren a cada un del actes.

AVUI ÉS 8 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA DONA.

El lema d’aquest any és “Oblidades pel patriarcat. Les dones també feim història”. Com podeu comprovar, aquí al darrera, tenim una trentena de dones. Qui són aquestes dones? Aquestes dones, i moltes més, han estat dones intel·lectuals, professionals, combatives i competents, però que en aquesta societat regulada pel patriarcat s’han vist infravalorades, menyspreades i oblidades.

A l’IES Manacor, i més concretament el SEPC i l’Associació d’estudiants, no podem deixar córrer aquesta crua realitat i avui hem decidit retre homenatge a totes aquelles dones oblidades durant la història. Reclamam, com estudiants, una educació de qualitat i antipatriarcal, volem que se’ns mostri una història des d’un punt de vista transversal, no masculí com a una única veritat neutral i universal. Entenem que l’opressió que ha patit la dona durant tota la història dificulta la seva inclusió tant en el món acadèmic com en el laboral, però la manca de perspectiva de gènere en les aules és innaccepatble. Algú sap que el primer programador de la història fou una dona?

I qui fou Maya Angelou?
I més enllà de Marie Curie, hi hagué alguna científica més? I tant!
I què passa amb Emily Dickinson? I Virginia Woolf? I María Zambrano? On són totes elles? Per què en els llibres de text no se les anomena?
Las Sinsombrero, per exemple, foren un col·lectiu de dones artistes i creadores, molt compromeses amb la realitat d’inicis del segle XX, que convisqueren amb la Generación del 27 amb la mateixa repercussió que ells. Per què no surten en els nostres llibres de text? No es mereixen ni una miserable citació?
I per què en els nostres llibres no es remarca que sense les aportacions de Rosalind Franklin no hagués estat possible de Watson i Crick definissin l’estructura en doble hèlix de l’ADN? Per què no se’n parla d’això ni de què Watson i Crick obtengueren el Premi Nobel de — sense fer ni una referència a Franklin?
I Frida Kahlo, no fou una artista de gran tascendència? I Simone de Beauvior? Per què només es coneguda per ser la dona Jean-Paul Sartre, filòsof existencialista, i no per la seva feina?

Les dones han estat menyspreades en tota la història i que no us estranyi si hi continuen estant. Però nosaltres podem canviar aquesta situació! Aixecau-vos de les cadires i rompeu les cadenes del patriarcat. Cridau pels vostres drets i llibertats! Reclamau una educació digna i de qualitat, en la qual ens poguem sentir representades!
Cridau, cridau i quan us falti la veu seguiu lluitant, perquè la revolució serà feminista o no serà!

Les dones han fet, fan i faran SEMPRE història.


MANIFEST PEL DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

[dt_sc_one_half first type =” type2″]

  • Mariana Carmen Radú, 43 anys
  • Silvia García Simán, 33 anys
  • Mirella Gheorghe, 21 anys
  • Isabel Laureana Cebrián Ruiz, 55 anys.
  • Lucinda Exposito Méndez, 43 anys
  • María Santos Gallardo, 73 anys
  • Lisa Jane Lyttle, 49 anys
  • Ascensión Amores Porcel, 46 anys
  • Ana Gómez Nieto, 40 anys
  • Francisca Maroto Martínez, 71 anys
  • Soraya Gutiérrez Sánchez, 37 anys
  • Victòria Sard Massanet, 19 anys
  • Silvia Hernández Álvarez, 35 anys
  • Tatiana Vázquez Abuín, 24 anys
  • María del Carmen Lauría, 48 anys
  • Cristina Galvez Ariza, 37 anys
  • Yolanda Jiménez Jiménez, 48 anys
  • Rosario Roche Artigas, 72 anys
  • María Candelaria González Dorta, 50 anys
  • Lucía Patrascu, 46 anys

[/dt_sc_one_half]

[dt_sc_one_half type =” type2″]

  • Johana Bertina Palma González, 32 anys
  • Jana Enache, 32 anys
  • Aránzazu, 40 anys
  • Teresa Sánchez Navarro, 47 anys
  • Karla Belén Pérez Morales, 22 anys
  • Alexandra Rodica Surca, 32 anys
  • Carmen García, 71 anys
  • Benita Núñez Peña, 49 anys
  • Krisztina Szabó, 43 anys
  • Arantzazu Palacios Izquierdo, 49 anys
  • Xue Sandra Saura, 32 anys
  • Jane Railton G., 58 anys
  • Flori, 32 anys
  • Ada Graciela Benítez Colmar, 34 anys
  • Mónica Berlanas Martín, 32 anys
  • Estefanía María González, 26 anys
  • Isabel Paixao Neves, 51 anys
  • Jaqueline Luykc, 75 anys
  • Yolanda Pacual, 51 anys
  • Celia Navarro Miguel, 56 anys
 Dades estadístiques:
  1. Segons dades obtingudes pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, la majoria de dones assassinades que són víctimes de la violència de gènere en els darrers quatre anys es troben entre els 31 i els 50 anys d’edat, els agressors de les quals també es troben, generalment, en el mateix rang d’edat.
  2. A les Illes Balears, l’any 2016 han acabat amb la vida de 5 dones més que l’anterior any (parlant de xifres oficials) convertint així les Balears, juntament amb la Comunitat Valenciana, els territoris on més víctimes hi ha hagut enguany.
  3. Avui dia, comptant amb un total de 37 agressors, 7 han acabant suïcidant-se i uns altres 5 ho han intentat, a diferència del 2015 que de 60 agressors 16 van decidir suïcidar-se i 6 ho van intentar sense èxit.
  4. Des de l’any 2013 els condemnats per violència de gènere han anat augmentat fins a l’actualitat, l’any 2013 hi va haver 13320; al 2014, 14202 i l’any passat, 14529. El major nombre de condemnats el trobam a Andalusia amb 3247 homes, seguit de la Comunitat Valenciana amb 2226 homes.
  5. Quant a les denúncies per violència de gènere, el 2015 es van enregistrar un total de 129193 denúncies, 2451 denúncies més que l’any 2014.
  6. Segons Pilar Martín Nájera, fiscal de Sala delegada de Violència contra la dona, entre 2009 i 2014, de les 783.826 denúncies presentades, només va haver-hi 49 condemnes per denúncia falsa
  7. Si comparem les xifres, les condemnes representen només el 0,006% de les denúncies. És un índex molt petit, comparat amb la xifra que la gent sol exagerar a l’hora de parlar d’aquestes denúncies. Doncs sí, no és ni un 70% ni un 80% les denúncies falses, són un 0’006%. (Perquè quedi clar).
  8. Els jutjats espanyols van rebre en el segon trimestre de l’any un total de 36.319 denúncies per violència de gènere, el que suposa un increment interanual del 13,4 per cent.
  9. Abans de continuar amb el manifest volem recordar que en cas que us trobeu, desgraciadament, en una situació de violència de gènere, podeu contactar amb el número d’emergència i atenció corresponent a aquests casos, el 016.
Manifest:

Dones: mares, filles, padrines, nétes, amigues, parelles, treballadores, estudiants… éssers humans.

ELLES SÓN LES DONES

violades, maltractades, mutilades, agredides, degradades, oprimides, humiliades, assassinades cada any, cada dia, cada segon.

ELLES SÓN LES DONES

no ho cercaven, no anaven provocant, no s’ho mereixien

MAI HAN ESTAT, SÓN, NI SERAN LES CULPABLES

Totes elles i nosaltres som víctimes del patriarcat, un sistema d’organització que dóna la màxima autoritat social i política a l’home blanc, adult, heterosexual i cap de família, i que es basa en les relacions de dominació per les quals els homes controlen a les dones. Som víctimes d’un sistema que afavoreix les desigualtats entre dones i homes, que decideix per nosaltres el que se suposa que hem de dir, pensar, fer i ser. Decideix com ha de ser un home, com ha de ser una dona i les relacions de poder que s’han d’establir entre ells.

Però això no ha de seguir així, PODEM CANVIAR EL FUTUR. Tenim el poder a les nostres mans. Tenim la capacitat de reflexionar, criticar i canviar allò que ens oprimeix com a éssers humans.

Nosaltres ja estam cansades de callar i no pensam deixar de cridar que la revolució serà feminista o no serà! Empoderau-vos, cridau, aixecau-vos de les cadires i indignau-vos contra un sistema opressor que ens pren la dignitat i la vida!

Feis-ho per les dones que són maltractades i assassinades a qualsevol banda del món aquest any i tota la resta d’anys.

Feis-ho per les nines que pateixen l’ablació.

Feis-ho per les menors que són obligades a casar-se contra la seva voluntat.

Feis-ho per totes les dones que han viscut, viuen i viuran en aquesta societat.

Feis-ho per vosaltres mateixes.

Nosaltres som les nétes de les bruixes que mai vau poder cremar i no ens podreu callar.

9. Exposició dels dissenys de les mascaretes:

Una vegada decidit la guanyadora del disseny de les mascaretes en motiu del 25N es varen exposar tots els dissenys presentats al hall del centre i a la pàgina web.

IMG-0381-squashed IMG-0379-squashed

10. Acció conjunta 25N tots els centres- Romp la cadena:

Des de l’Assemblea Feminista ens varen proposar fer una acció conjunta. Quatre membres de la nostra comunitat educativa varen anomenar una acció per rompre la cadena del masclisme.

PHOTO-2020-12-10-12-19-01-squashed

11.L’Odissea de les dones a la història:

En motiu de la Setmana de la Dona va sorgir la idea de visualitzar un viatge al llarg de la història de tota les persones, homes i dones, que d’alguna manera han contribuït a la igualtat. Es va decidir a una de les escales exteriors que tenim al centre posar de baix a dalt el nom de 20 persones importants cronològicament, a devora del seu nom es va posar un QR que ens donava tota la seva biografia i la seva contribució a la igualtat de gènere. L’objectiu és cada any anar ampliant aquesta nómina de persones.
La feina la va realitzar l’alumnat BI, membres de l’Associació d’Estudiants, la professora de plàstica (Clara Cusso), l’Educadora Social (Francisca Plasència) i la Comissió de Coeducació. Tot en hores no lectives.
Durant la setmana de la dona, l’hora de tutoria de l’alumnat de l’ESO, l’alumnat va poder fer el recorregut de L’Odissea de les dones i al final havien d’escriure a un paper qui era la seva contribució a la igualtat i depositar-ho a una urna.

[dt_sc_button type=”type1″ link=”https://sites.google.com/alumnes.iesmanacor.cat/lodissea-dels-drets-de-la-dona” size=”medium” target=”_new” timeline_button=”no”]Viatja a l’Odissea[/dt_sc_button]

12. Dones filòsofes:

L’alumnat de 4t d’ESO han treballat les dones filòsofes a Filosofia. Després de fer recerca d’informació varen dissenyar uns cartells amb totes elles. Les varen exposar al hall del centre durant la Setmana de la Dona.

[dt_sc_button type=”type1″ link=”https://www.iesmanacor.cat/wp-content/uploads/2021/09/Teano-de-Crotona.pdf” size=”medium” target=”_new” timeline_button=”no”]Dones filòsofes 1[/dt_sc_button]

[dt_sc_button type=”type1″ link=”https://www.iesmanacor.cat/wp-content/uploads/2021/09/Simone-Weil.pdf” size=”medium” target=”_new” timeline_button=”no”]Dones filòsofes 2[/dt_sc_button]

13. Dones de Llevant:

Desde l’Associació Dones de Llevant de Manacor ens varen fer arribar un projecte per visualitzar Dotze dones de Manacor. De cada una d’elles una altre dona de Manacor va fer una petita ressenya-biografia.
A partir d’aquestes ressenyes es va elaborar una sessió de tutoria on es varen llegir totes elles i es reflexionava sobre la necessitat de visualitzar les feines de les dones.

12 dones llevant12 dones llevant 2

14. Xerrades sobre prostitució com a forma de violència de gènere:

L’educadora social ha impartit unes xerrades sobre la prostitució com a forma de violència de gènere a tot l’alumnat de 4t ESO i a un grup de Batxillerat.

La prostitució com forma de violència cap a

15.Audio Conte “Arturo y Clementina” relatat i editat per alumnes de l’aula UEECO:

L’alumnat de l’aula UEECO va enregistrar i editar el conte “Arturo y Clementina”. El conte reivindica el rol femení a la societat, combat els estereotips sexistes i denuncia la discriminació entre nins i nines.
El format d’activitat amplia el ventall de participació i inclusió a la societat i a la comunitat educativa de l’alumnat diagnosticat amb discapacitat, així com també la difusió dels seus projectes.

16. Conta contes per a l’alumnat d’Educació Infantil i Primària de temàtica:

L’alumnat de 2n d’ESO va preparar una representació teatral pel l’alumnat d’EI i d’EP dels centres de Manacor. Els contes que es representaren foren de la col·lecció de els contes desexplicats: “La Caputxeta forçuda”, “La Blancaneus i els set nans polits”, “La cabreta i els set llops”, “Hansel, Gretel i la fada de la casa de xocolata”.

ELS ALUMNES DE L’IES MANACOR CANVIEN L’ESTEREOTIP DELS CONTES TRADICIONALS.

Els nins i nines de 2n d’ESO interpreten contacontes versionats per als infants del municipi de Manacor.

contacontes-7La passada setmana, del 17 al 20 de maig, els alumnes de 2n d’ESO B, C i G de l’IES MANACOR, baix la supervisió de Marisa Reyes Duran, cap d’estudis del centre i amb l’ajuda de molts professors realitzaren una activitat per transmetre nous valors a través de contes tradicionals adaptats. Des de l’institut es van posar en contacte amb els centres d’educació infantil del poble perquè aquests assistissin a l’acte. Es va habilitar una zona exterior del centre amb estores i cadires i en tot moment es respectaren les mesures COVID.

contacontes-16Els nins assistents pertanyents al cinquè curs d’EI vingueren de les escoles Simó Ballester, Sa Graduada, Sa Torre, La Puresa i Jaume Vidal. Aquest acte es va fer per donar a conèixer que no només hi pot haver una versió sobre un conte, sinó que n’hi pot haver moltes més. Els contes adaptats que es van interpretar parteixen dels contes tradicionals de tota la vida, contats des d’una perspectiva més moderna i actual.

contacontes-14El grup de 2n. B va realitzar l’adaptació de La Blancaneu i els set nans polits que romp estereotips de gènere, en aquest historia el príncep i els nans realitzen les tasques domèstiques i no és el príncep qui escull la Blancaneu, sinó a l’inrevés. El grup de 2n. C va interpretar el conte Hansel, Gretel i la fada xocolatera per conscienciar als nens de què les llepolies i la xocolata s’han de consumir amb mesura i que el que es menja ha de ser sa. Per acabar, 2n G va interpretar dos contes: el primer, La caputxeta forçuda, que defensa el feminisme i demostra que les dones poden amb tot i no es deixen enganyar per ningú; i en el segon, La cabreta i els set llops, els alumnes van voler fer veure als nins petits que l’empatia és molt important a l’hora de viure i que cal saber posar-se al costat de l’altre.

contacontes-6Alguns dels alumnes dels mateixos cursos aprofitaren l’avinentesa per entrevistar els mestres dels infants que donaren la seva opinió de les noves versions dels contes tradicionals. Consideren que aquestes noves adaptacions i activitats de relació són aptes per a la societat i època que estem vivint perquè els dóna a conèixer des de petits aquest canvi innovador de to feminista que s’hauria d’anar actualitzant a mesura que nosaltres com a societat evolucionam.

En haver finalitzat els contacontes, els joves intèrprets varen obsequiar els infants amb uns titelles fets pels alumnes de 1r. d’ESO i després, varen acompanyar-los al parc de Na Molla per acomiadar-los. Va ser una experiència molt gratificant, tant els més grans com els més petits varen gaudir molt. Aquest temps compartit va apropar les diferents generacions i segurament serà una activitat que es tornarà repetir altres cursos. De ben segur que a partir d’ara els més petits contaran altres versions del contes a casa.

La Blancaneu i els set nans polits

Hansel, Gretel i la fada xocolatera

La caputxeta forçuda

La cabreta i els set llops

17. Condemnem els assassinats masclistes:

Si tots els assassinats són menyspreables, els que s’apropen al nostre voltant, humanament ens sensibilitzen i remouen encara més, com si la veu masclista ens murmurés: Som aquí, encara no partesc del teu costat…
Per aquest motiu, arrel de l’assassinat masclista de Guarda Ouchene i el seu fill, a sa Pobla, va mobilitzar les nostres ànimes.
Per ser contundents i declarar el nostre absolut rebuig, es proposà llegir el manifest a classe i fer un minut de silenci per sensibilitzar i mostrar el rebuig contra la violència masclista. Degut a les circumstàncies de la covid, no ens vàrem poder reunir tota la comunitat educativa al pati, l’acte es va dur a terme a cada aula en el moment que considereu oportú durant l’hora de tutoria.

18. L’espill o el llibre de les dones. Jaume Roig, un dels autors més masclistes:

Dins els continguts curriculars de literatura Catalana, l’alumnat de 3r d’ESO treballaren sobre l’autor Jaume Roig i la seva obra “L’espill o el llibre de les dones”.
Es va realitzar l’anàlisi de l’obra, es varen realitzar activitats sobre la mateixa i es va posar de manifest el masclisme de l’obra.

19. Deconstruint estereotips: Anem en falda, t’atreveixes? :

En suport a un alumne enviat al psicòleg per dur falda, el 25N es va convidar a tota la comunitat educativa a visibilitzar i fomentar la lliure expressió (en aquest cas a l’hora de vestir) i a esbucar estereotips sexistes com “les dones vesteixen falda i els homes calçons” . Per això es va fer difusió de la invitació a diferents mitjans (correu electrònic, xarxes socials, al portal web https://manacorcomarcal.com/ …).

Cartell 25N_v4-squashed CANVIEM - HO-squashed