Viatge d’estudis a Amsterdam

Dels dies 1 a 4 de juny els alumnes de 1r de Batxillerat Internacional varen visitar l’escola ALASCA (Amsterdam Liberal Arts & Sciences Academie) a la ciutat d’Amsterdam per conèixer de primera mà com és el Batxillerat Internacional en una escola pública d’un altre estat de la Unió Europea.

Allà visitaren les modernes instal·lacions del centre ALASCA i assistiren com alumnes a una classe de Tecnologia del Disseny. La visita els va permetre fer amistat amb altres alumnes holandesos del Batxillerat Internacional. A la vegada que passejaven pel centre històric de la ciutat els alumnes van aprendre sobre la vida i cultura de la ciutat d’Amsterdam gràcies a les explicacions del coordinador del BI i professor d’Història, Lenn van der Laan-Rosenkilde. El tour va acabar de forma molt emotiva a un lloc molt especial de la ciutat, el monument en record a les víctimes holandeses de l’Holocaust.

L’activitat acadèmica es va complementar amb la visita als museus més emblemàtics de la ciutat com el reconegut Rijksmuseum on varen poder gaudir de la pintura de Vermeer o Van Gogh i el museu del cinema The EYE Filmmuseum per descobrir l’avantguarda del cinema holandès. El viatge va concloure amb l’exposició interactiva Energy Junkies al pavelló d’exposicions del NEMO Science Museum on els alumnes reflexionaren sobre el consum energètic.

Fou un viatge molt intens, ple d’aprenentatges i d’estímuls culturals, així com d’un coneixement més profund de la ciutat d’Amsterdam i del Programa del Diploma del Batxillerat Internacional.