Eficiència Energètica. Dep Electricitat

IES MANACOR. DEPARTAMENT D’ELECTRICITAT

Millores energètiques al Centre

Durant aquest tercer trimestre els alumnes de GS de Sistemes Electrotècnics i Automàtics han dut a terme varies millores desde el punt de vista energètic del centre.

Gràcies a l’ APIMA i la Comissió de Medi Ambient s’ha adquirit una pantalla táctil, entre altres components, que s’ha instal·lat a consergeria i que disposa d’accés online restringit.

En aquesta pantalla s’ha realitzat una programació eficient de tota la il·luminació de les zones comunes del centre. Però la millora més important és la del control de les bombes d’aigua. En un centre tan gran, les fugues d’aigua son constants.

S’ha realitzat un control de les bombes d’aigua de tal manera que tan sols actuin en horari escolar i de manera alternada. D’aquesta manera aconseguim un importantíssim estalvi d’aigua i energètic a més d’allargar la vida dels motors.

Una altra millora important ha estat la del control del sistema de climatització central. Gràcies als alumnes, desde consergeria ja es pot controlar amb temporitzacions horàries les impulsions d’aigua de cada bloc. També s’aconsegueix un important estalvi energètic.

De cara al curs que ve tenim moltes millores energètiques i automatitzacions pel centre preparades per fer amb els alumnes de GM i de GS.