Llibres i Còmics. Temàtica Feminista

Tot partint d’una acció que fou iniciada el curs anterior i que va ser ben rebuda, s’ha decidit de continuar-la i ampliar-la.

Es tracta d’alumnat que llegeix, comenta i promociona textos que permeten el canvi de mirada des de la societat tan necessari per acabar amb les violències masclistes i els estereotips de gènere.

El professorat dels departaments de llengües ha seleccionat una sèrie d’obres de temàtica feminista i ha realitzat una presentació dels llibres a la biblioteca del centre promocionant la seva lectura.

També s’ha oferit a l’alumnat la possibilitat de fer de “booktubers”.

Així, l’alumnat que hagi llegit els llibres i elaborarà els seus propis vídeos. Aquests “booktubes” es presentaran a les respectives classes de castellà i de català, i s’utilitzaran per treballar situacions i aspectes relacionats amb la violència masclista, la igualtat entre gèneres…

Tots els booktubers formaran part d’una carpeta a la biblioteca per tal que l’alumnat pugui veure una petita ressenya del llibre en qüestió.

El llistat de llibres que s’han comprat són:

• Ética para Celia, Ana de Miguel
  • Tot el que em cal ja ho duc dedins (poesia) – Rupi Kaur
  • Col·lecció Petita i gran (llibres infantils): Ella Fitzerald, Dian Fossey i Ada Lovelace
  • Dones rebels. Històries contra el silenci.
  • El contrato amoroso – Herrera Gómez, Coral (novel·la)
  • La anguila, Paula Bonet
  • Los diques, Irene Solà
  • Un amor, Sara Mesa
  • La eva fantástica. Cuentos fantásticos escritos por mujeres. Siruela editorial
  • Los desposeídos. Minotauro.
  • El libro Carmen Laforet: Vista por sí misma. Agustí Cerezales

Per altra banda, els còmics adquirits són els següents:

• Chicas malas.
  • Llamadme Nathan.
  • Primer.
  • Harley Quinn: Cristales rotos.
  • Marvel Young Adults: Ojo de Halcón 1.
  • Batgirl: Año Uno.
  • Brodats.
  • Ana Frank: la biografía gráfica.
  • Wonder Woman. Creados iguales.
  • Wonder Woman. Hacia la tormenta.
  • Patti Smith.
  • Voces que cuentan.
  • Una mujer, un voto.
  • Annemarie.
  • Viuda Negra. La más buscada de Shield.
  • Érase una vez dos princesas.
  • Emilia. De la oscuridad a la luz.