Visita d’emprenedoria a Autotaller RB Manacor

Els nostres alumnes del mòdul d’Empresa i Iniciativa Emprenedora dels cicles formatius de Carrosseria del capvespre i d’Electromecànica de Vehicles del matí i capvespre, visitaren un taller mecànic situat al Passeig del Ferrocarril, núm.9 de Manacor.

IMA_AUT_1

Aquest taller, que abans es denominava «Santa Catalina», ara ha canviat el nom i se’l promociona com a «Autotaller RB Manacor». El taller es dedica a tot tipus de reparacions ja siguin del motor, ja siguin de xapa o de pintura.

IMA_AUT_2És clar que les empreses són llocs de producció, de creació de riquesa. Com més empreses hi ha a una zona o una regió més riquesa hi trobam, és una relació que produeix creixement, valor afegit. Les empreses creen llocs de feina, dinamitzen la societat i participen del finançament de les entitats públiques. Més empreses a un lloc o regió és sempre menys pobresa. Això ho saben bé els nostres alumnes de la família professional d’automoció, i res millor que visitar un taller col·locat a una zona òptima i recentment reobert al públic.

L’emprenedor Pere Ribot Nadal ens el mostra amb molt d’orgull i entusiasme. Pere Ribot va fer feina a la Toyota durant 26 anys i després d’aquesta llarga experiència laboral s’ha atrevit a obrir el seu propi negoci «he pogut traspassar aquest local que es trobava totalment preparat per obrir com a taller mecànic de cotxes».

En Pere parla amb força i ganes, se’l veu content amb les seves noves perspectives de treball. Sap que passar de ser un treballador contractat a ser un emprenedor suposa un plus de dedicació i entusiasme, la qual cosa no garanteix un guany econòmic superior, peró «val la pena intentar-ho» ens diu.

IMA_AUT_5Durant la visita els ha explicat el funcionament del seu taller, els factors que ell ha decidit implantar com a diferenciadors, el seu punt fort en xapa i pintura. Els ha mostrat el procés de creació de la seva empresa de forma senzilla, amb les característiques específiques com poden ser la llicència d’indústria, el gestor autoritzat de residus, la importància de la prevenció de riscos laborals.

Els alumnes escolten amb molt d’interès i després es passegen per les instal·lacions del taller que conta amb dos treballadors; ¿vos agradaria treballar aquí? Els hi pregunta en Pere i els alumnes responen en cor que sí, molt animats.

Els ha fet veure als alumnes la importància que té la formació i la pràctica en el sector de l’automoció. Acostumat a tenir alumnes de pràctiques, els ha donat uns bons consells sobre el comportament que han d’oferir a l’empresa que els aculli.

IMA_AUT_6Molt probablement algú d’ells anirà a fer les pràctiques del mòdul de formació a centres de treball a l’«Autotaller RB Manacor» de’n Pere Ribot i ho trobam encantador.

Aquesta visita fou possible gràcies a l’organització que, des de l’àrea d’Orientació i Desenvolument Local de l’Ajuntament de Manacor, va realitzar Ana Isabel Otero.

Moltes gràcies!!!

Departament de FOL