Triple A a l’IES Manacor

La triple A de l’IES MANACOR

Primer de tot hem d’apel·lar a la tranquil·litat i hem de fer una crida a la calma. No es tracta en absolut de res relacionat amb la triple A d’Argentina (Alianza Anticomunista Argentina), sinó d’un projecte per a la bona convivència dins el centre, a saber: Acompanyament i Acollida de l’Alumnat.

El cert és que aquest nou projecte de l’IES Manacor està essent un èxit total. Aquest projecte, AAA (Acompanyament i Acollida de l’Alumnat), va sorgir d’una idea de la comissió de convivència del centre de demanar ajuda als mateixos alumnes, concretament els de 2n i els de 3r d’ESO perquè puguin acompanyar als de 1r al llarg de la seva trajectòria de viències el primer any a l’IES.

L’objectiu d’aquest projecte és el de dur a terme mensualment una sèrie de dinàmiques, normalment en parella o en gran grup, on hi ha presa de contacte entre els participants, en un clima distès, al pati, amb rialles i moviment. Aquestes dinàmiques potencien l’empatia i l’escolta activa i fan que no només els alumnes de primer curs se sentin segurs amb ells mateixos, sinó també els més grans, ja que es noten útils per poder ajudar a algú utilitzant les seves experiències i coneixements.

Així, durant tot el curs, organitzam aquestes trobades per estimular la comunicació entre els alumnes de cursos diferents. Els alumnes tenen l’oportunitat de conèixer-se entre ells, fer nous amics i arribar a un coneixement tal que fa que l’ambient del centre sigui de germanor, harmonia i respecte, a la vegada que fa que els alumnes se’n vagin amb la sensació de consciència de grup, de pertànyer a un IES cohesionat, on les qualitats que es valoren són per damunt de tot el respecte i la confiança.