Taller Primers Auxilis

El passat dimarts, 16 de maig, els alumnes d’algunes especialitats de Formació Professional del torn de capvespre varen poder participar del Taller de Primers Auxilis que organitza anualment el departament de FOL (Formació i Orientació Laboral) de l’IES Manacor. Aquest taller el varen dur a terme dues infermeres del Centre de Salut de Manacor, Imma i Dolors, que de manera voluntària ofereixen aquests tallers als centres educatius per poder mostrar a l’alumnat participant com actuar davant casos d’emergència, centrant-se en la pràctica de la reanimació cardiopulmonar.

primers auxilis 01

El primer grup que va participar varen ser els alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes microinformàtics i xarxes, el segon torn va ser pels alumnes de Grau Superior de Publicitat i màrqueting conjuntament amb els alumnes de Grau Mitjà d’Electromecànica de vehicles automòbils, i la darrera sessió va ser per a l’alumnat del Grau Mitjà de Carrosseria i del Grau Superior d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa.

Durant el taller, l’alumnat va poder posar en pràctica la RCP (reanimació cardiopulmonar) amb el maniquí ‘Little Anne’ del departament de FOL. Així mateix, també ens varen explicar com realitzar la maniobra de Hemlich, en cas d’ennuegament.

primers auxilis 02Des d’aquí volem donar les gràcies a Imma i Dolors per la seva voluntarietat i per fer-nos arribar d’una manera tan pràctica i clara aquest tipus de coneixements que a un moment determinat poden salvar vides. També donar les gràcies a Joan Barceló del departament de FOL, per fer les gestions, al professor Alfons López-Olivas per organitzar les sessions, i al professor Joan Nigorra per la seva participació i per les fotografies. I sobretot, moltes gràcies a l’alumnat que va participar per l’interès, motivació i participació durant la sessió.

Aina Sorell, professora del Departament de Formació i Orientació Laboral.