Introducció Programes Europeus

L’institut d’Ensenyament Secundari “IES Manacor”, de la ciutat de Manacor, ha desenvolupat des de fa nou cursos acadèmics el Programes de Mobilitat Europea Erasmus i Leonardo.

Aquests Programes permeten als estudiants de Grau mitjà i superior dur a terme part o tot el període de Formació a Centres de Treball (FCT) a empreses d’Europa. També permet la mobilitat de professorat.

S’ha d’indicar que el mes d’agost de 2008 la Comissió Europea concedia al que era IES Na Camel·la la Carta Europea Universitària (CUE) amb el número 245981-IC-1-2009-1-ES-ERASMUS-EUCX-1, que permetia al nostre centre participar en els programes Europeus de mobilitat; varem ser dels primers instituts de les Illes Balears en aconseguir-la. Aquesta Carta va estar vigent fins al curs 12/13.

Ara tenim concedida l’equivalent, anomenada ECHE (Erasmus Charter for Higher Education) amb el nombre 245981-LA-1-2014_ES-E4AKA1-ECHE. Aquesta concessió permet el centre participar als Programes Educatius de Mobilitat Europea des del curs 2013/14 fins el 2019/2020.

A partir d’aquest moment els Programes de mobilitat reben el nom genèric d’Erasmus+, E+. Aquesta denominació inclou els antics Programes Leonardo, Erasmus, Comenius, etc.

Fins aquest moment l’alumnat de Grau Mitjà ha realitzat estades formatives d’un mes i els de Grau Superior de tres mesos. Cal dir que enguany un alumne de grau mitjà, Miquel Melis Fajardo, de l’especialitat d’electricitat, ha dut a terme una estada Leonardo de tres mesos a Malta, la segona vegada que un alumne de grau mitjà realitza una estada d’aquesta durada al nostre centre.

L’IES Manacor ha realitzat, durant aquests nou cursos acadèmics, intercanvis de pràctiques amb els següents Païssos:

• Regne Unit (UK) = Londres i Newcastle.
  • Alemanya = Rendsburg, Eutin i Kiel.
  • Suècia = Jamtli.
  • França = Montpeller/Toulousse.
  • Finlàndia = Turku.
  • Itàlia = Forli, Cessena, Bolònia i Vicenza.
  • Malta = La Valeta i Mosta.

A més s’ha signat durant aquest curs s’ha signat un conveni de col·laboració amb el centre St. Angelo de Bèlgica per enviar-hi estudiants a partir del proper curs acadèmic.