Història Programes Europeus

El curs acadèmic 2008/2009

Va ser el d’introducció de la idea de participació del centre als Programes de mobilitat. En aquest curs el professor López-Olivas va assumir la Coordinació dels Programes Erasmus i Leonardo i també va participar a un intercanvi a la ciutat de Toulousse, Regió de Midi-Pyrenées.

El curs 2009/2010

Va haver la primera sortida d’una alumna, Catalina Servera Guardiola, del CFGM de Gestió Administrativa durant un mes a la ciutat de Londres, actuà com a intermediari el Newham College.

El mateix curs l’alumne del CFGS Administració de Sistemes Informàtics, Kevin Nördemann, realitzà dos mesos de pràctiques a la ciutat sueca de Jamtli.

Aquest mateix curs un professor de mecànica, Miquel Àngel Gual va fer estada d’una setmana a la ciutat alemanya de Rendsburg, amb la idea d’enviar alumnat en pràctiques el curs següent, la qual cosa va donar molt de resultats.

El curs 2010/2011

El centre firmà un conveni de col·laboració amb l’escola de Formació Professional alemanya BBZ am Nord-Ostsee-Kanal de la ciutat de Rendsburg, fronterera amb Dinamarca.

S’estrenà la col·laboració quan l’alumne d’automoció, Marc Vanrell Matamalas, realitzà un Leonardo consistent en un mes de pràctiques a un taller de la dita ciutat. D’ençà el vincle ha estat d’anada i de vinguda, perquè cada any l’escola alemanya ens envia el mes de setembre dos alumnes per a dur a terme pràctiques a tallers de xapa i pintura del nostre entorn, en concret el taller Vicenç Martí de Palma.

El curs 2011/2012

Ha estat el curs de màxima participació d’alumnat; el centre hi envià dos alumnes de mecànica a la ciutat de Rendsburg, Antoni Mestre i Roberto Oliver, per a dur a terme un Leonardo d’un mes.

Els alumnes Erasmus foren dos del CFGS d’Administració i Finances, Jaume Vaquer i Gabriel Ramis i dos alumnes més del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics i xarxes a la ciutat sueca de Jamtli, Óliver Fernández i Joan Soler.

El curs 2012/2013

Enviarem per primera vegada un alumne del CFGM de Comerç a Londres, Marc Buades i un alumne del CFGM Gestió Administrativa, Francesc Garcia, també a Londres, els dos amb el Programa Leonardo.

Joan Barceló ens va representar amb el Programa Erasmus a Londres, del CFGS Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes.

El curs 2013/2014

Es va fer un nou contacte a Newcastle, Nord Est d’Anglaterra que ens va acceptar en pràctiques tres alumnes Erasmus d’Informàtica.

A partir d’aquest moment, els Erasmus representen tres mesos de pràctiques, això és 480 hores.

Pel que fa al curs acadèmic 2013/2014, vam seleccionar tres alumnes del CFGS Administració i Sistemes Informàtics i Xarxes, per a realitzar el mòdul d’FCT a la mateixa empresa de Newcastle.

És la primera vegada que l’Institut gestiona per ell mateix aquest Programa sense la intermediació de la Conselleria d’Educació. Els alumnes seleccionats van ser:

• Juan José Enrique Ayllón.
  • Andreu Romeu Almohalla.
  • Juan Andrés García Romero.

L’empresa on realitzaren les seves pràctiques durant tres mesos complets, 480 hores lectives és Web Builder Pro Technologies Ltd, el seu responsable, que a la vegada fa de tutor dels nostres alumnes és el Senyor Dennis Niccol. Els nostres alumnes varen dur a terme les seves 480 hores de pràctiques des del 24 de març al 13 de juny de 2014, tres mesos complets.

El curs 2014/2015

Aquest curs hem enviat dos alumnes del CFGS entorn Web, a dur a terme les seves FCT completes a l’empresa Web Builder Pro Technologies Ltd, de Newcastle; des del 23 de març fins al 12 de juny de 2015. Els alumnes seleccionats han estat Catalina Adrover Gayà i Jordi Joan Díaz Sennhauser.

Pel que fa als Cicles Formatis de Grau Mitjà, enguany hem enviat dos alumnes a l’estranger.

Josep Joan Roy Mir, del CFGM d’Electromecànica de Vehicles Autopropulsats. Ha dut a terme deu setmanes de pràctiques, la totalitat de les seves FCTs al Taller Br. Tetterssons, de la ciutat sueca de Köping, des del 12 de gener al 23 de març de 2015.

Joana Gost Vadell, del CFGM de Comerç i Màrqueting; ha dut a terme les seves pràctiques a Londres, des del 2 al 29 de maig de 2015. Un total de 160 hores lectives.

El curs 2015/2016

Durant aquest curs acadèmic 13 alumnes de GM i un de GS van realitzar mobilitats repartits de la següent forma:

• Alemania: 2 alumnes de GM d’automoció a Rendsburg; 1 alumne de GM d’automoció, 1 alumne de GS d’administació i finances i 2 alumnes de GM d’informàtica a Eutin.
  • Itàlia: 2 alumnes de GM d’informàtica a Forli, 2 alumnes de GM de gestió administrativa i 2 alumnes de GM d’activitats comercials a Vicenza.
  • Finlàndia: 1 alumne de GM d’informàtica a Turku.

Curs 2016/2017

Durant aquest curs acadèmic 15 alumnes de GM i 3 de GS van realitzar mobilitats repartits de la següent forma:

• Alemania: 1 alumne de GM d’automoció, 1 alumne de GM de carrosseria i 1 alumne de GS d’automoció a Rendsburg; 2 alumnes de GM d’automoció, 2 alumnes de GM d’informàtica i 1 alumne de GS d’informàtica a Eutin; 2 alumnes de GM d’activitats comercials a Kiel.
  • Itàlia: 2 alumnes de GM d’activitas comercials, 1 alumne de GM d’informàtica i 1 alumne de GM d’automoció a Cessena; 1 alumne de GS d’automoció a Bolònia.
  • Finlàndia: 1 alumne de GM d’informàtica a Turku.
  • Malta: 1 alumne de GM d’electrictat a la Valeta; 1 alumna de GM de gestió administrativa a Mosta.