Pel·lícula Matilda. IES Manacor 2017

IES MANACOR: LLUMS, CÀMERA, ACCIÓ!

Per vuitè any consecutiu l’IES Manacor presenta la producció cinemàtografica anual en llengua anglesa emmarcada dins el projecte Lights, Camera, Action. La idea que sorgeix de la professora i cap d’estudis Marisa Reyes s’ha convertit a dia d’avui en un film de llarga durada d’uns 60 minuts.

El passat dimarts 20 de juny es va poder veure la Première, és a dir, l’estrena de la pel·lícula d’enguany a l’Auditori de Manacor: al matí hi anaren els alumnes del centre i al capvespre, a les 19.30, estava prevista la projecció per als pares.

La producció, que es pot dur a terme gràcies al suport econòmic de l’APIMA del centre, es desenvolupa al llarg de l’any dins una de les hores de lliure disposició del centre i s’hi matriculen aquells alumnes que fan la secció europea de música en anglès. Així, els actors i actrius que formen part d’aquesta experiència són alumnes de 1r d’ESO que comencen la seva trajectòria a l’institut amb ganes de cinema, anglès i acció.

Enguany el film és una adaptació de la pel·lícula Matilda, basada en la novel·la de Roald Dahl, i en edicions anteriors s’han rodat la tragèdia Romeo & Juliet de Shakespeare o els musicals Grease i Mamma Mia. Per tal de dur a terme el rodatge, a més de practicar els diàlegs, fer els decorats necessaris per les diferents localitzacions i aprendre les nocions bàsiques de gramàtica audiovisual, els alumnes realitzen una sortida de dos dies per rodar la major part de la pel·lícula. Enguany ens hem desplaçat a la Colònia de Sant Pere on hem transformat la casa de colònies de Sant Guillem i Sant Antoni en la Crunchem Hall Elementray School on la temible directora Miss Trunchbull imposa la seva infal·lible metodologia als atemorits estudiants: “If you are having fun you are not learning” (si us ho estau passant bé, no apreneu).

En definitiva, Lights, Camera, Action és un projecte educatiu el·laborat a partir d’una metodologia totalment contrària a la de la Trunchbull: “You learn better when you are having fun”, és a dir, “aprenem millor quan ens ho passam bé”. En aquest sentit, el projecte pretén acostar els nostres alumnes al món del cinema, un món màgic i fascinant que ens ofereix tant per aprendre. A més a més, ens brinda l’oportunitat d’aprendre anglès d’una manera activa i motivadora. Finalment, els estudiants se n’adonen de la importància de fer feina en equip; rodar una pel·lícula és una tasca complexa que requereix de l’esforç de moltes persones, totes elles indispensables pel bon funcionament del rodatge. La filmació de la pel·lícula és sens dubte, una via per aconseguir despertar en els nostres alumnes una gran curiositat per aprendre i, a la vegada, formar uns records meravellosos per a tota la vida.

Si després de llegir tot això vos heu quedat amb ganes de veure la pel.lícula, no us preocupeu gens: aquí la teniu.