Medi Ambient 2016

RESUM FIRA MEDI AMBIENT 2016.

ECOALIMENTACIÓ

Els passats dijous 5 i divendres 6 de maig, l’IES Manacor celebrà la Fira de medi ambient en horaris de 8 a 14h. A més, hi va haver jornada de portes obertes dia 5 de 18 a 20 h.

El tema central d’enguany versà sobre l’ECOALIMENTACIÓ. La fira s’organitzà en estands on a cada un, sota la supervisió del professorat, es mostraven diferents experiències i l’alumnat s’encarregava de fer-ne l’explicació.

Importància dels colors a l'alimentació
reduïm residus

Les que es dugueren a terme en aquesta edició foren les següents:

• Reduïm residus
  • Aliments km 0
  • Producte local i ecològic
  • Comerç Just
  • Aliments transgènics
  • Saps el que menges?
  • Piràmide alimentària
  • Importància dels colors en l’alimentació
  • L’hort ecològic de l’IES MANACOR,
  • Mostra: eines del camp
  • Ho sabem tot sobre el sucre?

A la JORNADA DE PORTES OBERTES de dia 5 de maig de 18 a 20 h, es va poder visitar la fira i a més a les 19h es va dur a terme la conferència: “BENEFICIS DE LA DIETA MEDITERRÀNIA” a càrrec de professionals  l’hospital de Son Espases (programa PREDIMED), que duen a terme un estudi sobre la importància de la dieta mediterrània per a la reducció de malalties cardiovasculars, a més de la DEGUSTACIÓ DE TAPES SALUDABLES. La fira va estar amenitzada pel tema “Nyam-nyam” de les Tres Taronges (Joan Bibiloni).

Entre els dos dies, a més de tots els grups del centre, també ens visitaren alumnes de centres de primària de Manacor i Son Macià.

Els objectius de la fira eren: Implicació i consciencianció de l’alumnat en diferents activitats relacionades amb alimentació (saludable, ecològica, mediterrània,…), medi ambient (residus, procedència dels aliments, aliments transgènics,…) i acció social (comerç just).

Coneixement i visita de l’hort ecològic del centre.

Així esdevingué l’edició d’enguany d’aquesta Fira de medi ambient, la qual, després d’onze anys, consideram ja com a tradició al centre.

Organitza: Comissió de medi ambient

Col·laboren: APIMA de l’IES Manacor, S’altra Senalla (Manacor), Amics de la Terra, VSG Justícia alimentària global, APAEMA, Me ecològic, Vaca mallorquina, Forn saludable, Sa Mesura, alumna de 2n batxillerat Mª Antónia Nadal (cartell de la Fira), Joan Bibiloni (disc Les Tres Taronges: cançó Nyam-Nyam).

Veure més fotografies