Mapes Personals

A l’IES Manacor, dins el programa d’orientació acadèmica i professional (POAP), hem incorporat enguany una activitat anomenada “Mapes Personals” dirigida als alumnes de 2n de batxillerat.

L’activitat té com a objectiu aprofundir en l’autoconeixement i ha tengut una gran acceptació entre el nostre alumnat.

mapes personals-7“Mapes Personals: El camí cap al teu millor futur”

1.- Per què aquest programa?

El Taller de Mapes Personals és una activitat innovadora, pràctica i molt divertida que pretén:

• Ajudar als alumnes a conèixer-se millor a ells mateixos.
  • Entendre tots els seus punts forts i com reforçar-los.
  • Entendre les seves àrees de creixement personal per enriquir-se com a persones i completar-se.
  • Ajudar-los a fer que prenguin millors decisions en un moment important de les seves vides.

En definitiva es tracta d’un taller que té un to positiu i esperançador que es transmet als alumnes.

mapes personals-32.- Com s’estructura?

En una única sessió de 2 hores consecutives de durada, on es treballa:

• Previ a la sessió els i les alumnes hauran fet el qüestionari de preferències de comportament que genera el seu mapa personal.
  • El Model Científic darrere el Mapa: Els 4 colors
  • El seu Mapa Personal
  • Treball en la catifa de “El Món de la Diferència” per fer un pla d’acció personal de creixement i reforç.

A continuació podeu veure un vídeo enregistrat a partir de les sessions realitzades amb els diferents grups. Esperem que vos agradi!