Intercanvi amb Alemanya

Vint-i-dos alumnes de primer de Batxillerat de l’IES Manacor participen durant aquest curs d’un intercanvi -organitzat pel Departament d’anglès- amb estudiants alemanys d’Eutin i de Bad Schwartau. Dia 19 de gener va començar la primera etapa d’aquesta experiència i els participants del nostre centre es varen desplaçar a Alemanya per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Alemanya 2019-2Si ens referim a la part acadèmica, ens va sorprendre la facilitat per compartir les classes de biologia o matemàtiques i també el bon ritme que s’estableix a les classes d’alemany i d’anglès; així mateix, els manacorins també il·lustraren els seus companys amb una comparació entre una rondalla de Mossèn Alcover i una altra dels germans Grimm que tenen molts de punts en comú. Aquesta part més escolar ha estat completada amb una visita a la ciutat d’Hamburg, ‘estupenda’ però sota zero, on també gaudírem d’un passeig molt interessant del museu de miniatures. A més, la preciosa ciutat de Lübeck –que es posà a menys cinc graus per a l’ocasió- ens esperava amb una visita guiada en anglès i un recorregut pel museu de la ciutat també molt ben guiat.

Alemanya 2019-1Més enllà de l’experiència escolar, però, l’intercanvi també ha estat una experiència personal i lúdica única per als nostres alumnes:  han compartit la vida amb estudiants de la seva mateixa edat de l’altra punta de món; han conegut les seves famílies; s’han enfrontat a les seves rutines i a les seves manies: al seu dia a dia. Aquesta part els ha resultat molt atractiva ja que implica mirar els món sense prejudicis i amb energia positiva.

Tot plegat, el viatge ha sortit rodó; o com a mínim aquest era el comentari que més se sentia durant el trajecte de tornada del 26 de gener.

Ara venen quinze dies d’exàmens i d’avançar feina… perquè dia 15 de febrer i fins dia 21 els alemanys ens tornaran la visita i compartirem un dies aquí, a casa. Esperam que aquesta segona etapa vagi tan bé com la primera i que els alumnes alemanys puguin gaudir tant com els nostres estudiants allà.