IES Manacor Experimenta visita IB3 Radio

L’IES MANACOR A “BALEARS FA CIÈNCIA” D’IB3 RÀDIO

Aquest dissabte 9 de febrer, un grup d’alumnes amb els seus professors del Departament de Física i Química i de Biologia i Geologia participaren al programa d’IB3 ràdio “Balears fa ciència” amb diferents objectius. En primer lloc els professors acompanyants explicaren els inicis, objectius, evolució i futur de la fira científica que cada any se celebra a l’IES Manacor, l’EXPERIMENTA, des de fa dotze anys. Per altra part s’anuncià que la propera edició d’aquesta mostra d’experiments científics se celebrarà els dies 20, 21 i 22 de febrer. El dimecres 20 de 17:00 a 20:00h serà de portes obertes per tal que qualsevol persona interessada pugui anar-hi i disfruti dels experiments científics, matemàtics i tecnològics, que els alumnes d’aquest institut faran en directe i explicaran als assistents.

ib3-experimenta-2
ib3-experimenta-3

No obstant, el plat fort del programa va ser l’explicació clara i senzilla de diferents experiments per part de cinc alumnes que cursen segon, tercer i quart d’ESO. Aquests alumnes participen a l’EXPERIMENTA des de fa anys, i amb les seves paraules explicaren entre d’altres, vàries curiositats científiques sobre la gàbia de Faraday, la geometria de la bombolles de sabó, politges, fent ballar el blat de moro variant freqüències o les investigacions científiques (CSI) per descobrir un assassí.

Els alumnes participants varen ser: Marta Coll, Aina Morales, Joan Llull, Ibai Piñeiro i Josep Matamalas.

ib3-experimenta-1