IES Manacor amb els Refugiats

La idea de fer una campanya de conscienciació arran dels refugiats de la guerra de Síria ja va sorgir d’un grup de professors de l’IES Manacor a principi de curs. Els docents sempre ens qüestionam on acaba la figura de professor i comença la de persona, a més hem de transmetre valors als nostres estudiants. Cap al mes d’octubre, aquests professors nostres es varen posar en contacte amb l’IES Mossèn Alcover, per fer feina conjuntament en aquest tema.

De moment a l’IES Manacor s’han fet berenars solidaris, en els quals cada grup de classe du un tipus de menjar per berenar, que es trosseja i es ven a 1 euro cada bocí. A més hi ha actuacions diverses durant l’esplai, que és quan es fa el berenar (lectura de poemes, balls diversos i un “maniquí channel”, en el qual cada grup tria una ètnia i s’abilla com aquesta).

camisetes_solidaries

berenar solidari
A les tutories setmanals també s’ha treballat el tema amb xerrades, pel·lícules, debats, etc. Els alumnes han respost molt bé des que es va incorporar el tractament del tema a les tutories.

Es va pensar, conjuntament amb l’altre centre de secundària de Manacor, de fer una camiseta solidària. Es va proposar un concurs i la guanyadora va ser l’alumna Laura Muñoz de l’IES Mòssen Alcover. Durant cada esplai s’han posat a la venda les camisetes, de totes les talles, i està prevista una marxa solidària per al 19 de juny, també comuna entre els dos instituts. Hi haurà actuacions, tallers de hiphop, berenars solidaris, balls diversos,… I aquest dia el càtering correrà a càrrec de l’IES Juníper Serra, que també s’ha volgut implicar en el tema. A més, s’ha sol·licitat la col·laboració de diversos forns de Manacor i del grup Hipercentro.

Tots els diners arreplegats en la campanya van a parar al Fons Mallorquí de cooperació, en concret a la seva campanya de Quios i cal dir que l’ajuda s’ha rebut amb els braços oberts.