IES Manacor a “Balears fa Ciència” IB3 Ràdio

El dissabte 7 de novembre un grup d’alumnes de l’IES Manacor, juntament amb els seus professors del Departament de Física i Química participaren al programa d’IB3 ràdio “Balears fa ciència”.

11_24 ib3 radioEls objectius d’aquesta visita als estudis d’IB3 ràdio a Palma foren varis. En primer lloc els professors acompanyants explicaren els inicis, objectius, evolució i futur de la fira científica que cada any se celebra a l’IES Manacor, EXPERIMENTA, des de fa nou anys.

Per altra part s’anuncià que la propera edició d’aquesta mostra d’experiments científics se celebrarà els dies 16, 17, 18, i 19 de febrer. Un d’aquests dies durant tot l’horabaixa serà de portes obertes per tal que qualsevol persona interessada pugui anar-hi i disfruti dels experiments científics, matemàtics i tecnològics, que els alumnes d’aquest institut faran en directe i explicaran als assistents.

No obstant, el plat fort del programa va ser l’explicació clara i senzilla de diferents experiments per part de vuit alumnes que cursen quart d’ESO, primer i segon de batxillerat.
Aquests alumnes participen a l’EXPERIMENTA des de fa anys, i amb les seves paraules explicaren vàries curiositats científiques sobre magnetisme, equilibri físic, hivernacle amb papallones tropicals, bullir a pressió reduïda, reaccions de precipitació, jugam amb foc, quimiolluminiscència i fractals.
A més, en alguns dels casos també es va fer una demostració de l’experiment en els mateixos estudis d’IB3 ràdio, dels quals s’han penjat imatges a les xarxes socials.

Els alumnes participants foren Lluc Servera, Maria Magdalena Mas, Xisco Truyols, Carme Gayà, Joan Rubert, Joan Manuel Rivas, Bel Vives i Tomeu Mascaró; i els professors, Manel Nicolau, Pilar Llull, Manuel Nieto i Josep Fiol.

Veure més fotografies