IB3 i Experimenta

Dos cap de setmanes consecutius alumnes de l’IES Manacor han participat al programa d’IB3 ràdio Balears fa ciència”.

El dissabte 10 de febrer, dues alumnes de quart d’ESO, Júlia Margenats i Júlia Riera, juntament amb els seus professors del Departament de Física i Química assistiren al programa per parlar del paper que té la dona a la ciència en l’actualitat, celebrant que el diumenge 11 de febrer és el dia de la “Dona i la Ciència”.

ib3-1
IB3 Experimenta-3a

Per altra part, el dissabte 17 de febrer, un grup d’alumnes amb els seus professors del Departament de Física i Química i de Biologia i Geologia participaren al programa amb diferents objectius. En primer lloc els professors acompanyants explicaren els inicis, objectius, evolució i futur de la fira científica que cada any se celebra a l’IES Manacor, EXPERIMENTA, des de fa onze anys. Per altra part s’anuncià que la propera edició d’aquesta mostra d’experiments científics se celebrarà els dies 21, 22 i 23 de febrer. El dimecres 21 de 17:00 a 20:00h serà de portes obertes per tal que qualsevol persona interessada pugui anar-hi i disfruti dels experiments científics, matemàtics i tecnològics, que els alumnes d’aquest institut faran en directe i explicaran als assistents.

No obstant, el plat fort del programa va ser l’explicació clara i senzilla de diferents experiments per part de cinc alumnes que cursen segon, tercer i quart d’ESO. Aquests alumnes participen a l’EXPERIMENTA des de fa anys, i amb les seves paraules explicaren vàries curiositats científiques sobre pintures termosensibles, dibuixos que cobren vida, conversió de monedes de coure en plata i aquestes en or, cremes facials, test de Ruffier i insectes que s’usen per lluitar contra les plagues. A més, també es va fer una petita demostració d’alguns experiments en els mateixos estudis d’IB3 ràdio, dels quals s’han penjat imatges a les xarxes socials. Els alumnes participants varen ser: Clara Isern, Roser Oliver, Irache Camacho, Carme Gomila i Francesca Sureda.

Día 17 de Febrer vàrem ser convidats a IB 3 Radio al programa Balears fa Ciencia per presentar la XI Fira d’Experimenta 2018 els dies 21 , 22 i 23 de Febrer.

El dia 21 de Febrer es podrá visitar la Fira en una jornada de portes obertes de les 17:00 a les 20:00.

Vos hi esperam!