Dia de la Filosofia

L’IES MANACOR CELEBRA EL DIA DE LA FILOSOFIA

Per segon any consecutiu celebram a l’IES Manacor, com a activitat emmarcada dins de la celebració dels cinquanta anys del centre, el DIA INTERNACIONAL DE LA FILOSOFIA. Cal destacar que aquesta no és una iniciativa que hagi sortit del centre o dels professors, sinó dels propis alumnes, que consideren important recordar el valor d’una activitat fonamental i tan oblidada avui en dia com la filosofia.

filosofia1

filosofia2

Així, i al igual que l’any passat, el centre ha aparegut ple d’imatges i de frases cèlebres que conviden a tots els membres de la comunitat educativa, tant alumnes com professors com qualsevol persona que ens visiti, a la reflexió.

Però enguany, i com a novetat, totes aquestes frases són frases pronunciades per algunes de les dones més rellevants de la cultura occidental. Una cultura occidental, de tradició patriarcal, que històricament ha dificultat l’accés de la dona als àmbits acadèmics, científics o artístics, i que al mateix temps ha silenciat aquelles que amb grans dificultats varen aconseguir destacar en el seu moment històric.

filosofia4

filosofia3

Per tot això, consideram també que el DIA INTERNACIONAL DE LA FILOSOFIA és una excusa tan bona com qualsevol altra per reivindicar el paper de la dona en una societat actual en què, per desgràcia, en comptes d’avançar veim com anam retrocedint en qüestions de gènere i igualtat.