Creences Limitants. I per què no…?

Els passats dies 19 i 26 de març els alumnes de 2n de Batxillerat i 4t d’ESO assistiren a una conferencia titulada “Creences limitants. I per que no? “ impartida per les nostres professores: Cristina Sorell del departament d’informàtica i Magdalena Duran del departament d’automoció.

creences limitants1

La xerrada tenia com a objectiu rompre mites i estereotips de qualsevol tipus que es generen alhora d’escollir uns estudis.

Inicialment es presentaren les ponents i ens contaren un poc les seves vivències dins el mon acadèmic i professional. Com i perquè havien arribat a una elecció, com havien canviat i com ho havien viscut.

Desprès ens mostraren unes dades recollides als diferents IES de Manacor, a les Illes Balears i a l’estat espanyol respecte a les eleccions, que es fan segons el sexe, dels diferents estudis tant a l’àmbit de la formació professional com a la universitat. Destacant la poca presència femenina a estudis de tipus tècnic, i la presència més elevada d’homes en tots els àmbits fins i tot els tradicionalment femenins.

creences limitants2Seguidament enumeraren els principals factors que ens condicionen alhora de triar uns estudis, remarcant que en molts de casos es fa a partir d’una informació esbiaixada o directament falsa.

Per finalitzar es va llegir un conte: “L’elefant encadenat” que resum un poc la intenció de les ponents. Fer arribar el missatge de que tot es possible i que no ens hem de tancar cap porta. Que el que avui pareix impossible o difícil pot ser demà es una realitat.

Esperam que aquesta activitat hagi facilitat als nostres alumnes l’elecció del seu camí acadèmic i/o professional.