Contacontes versionats

ELS ALUMNES DE L’IES MANACOR CANVIEN L’ESTEREOTIP DELS CONTES TRADICIONALS.

Els nins i nines de 2n d’ESO interpreten contacontes versionats per als infants del municipi de Manacor.

contacontes-7La passada setmana, del 17 al 20 de maig, els alumnes de 2n d’ESO B, C i G de l’IES MANACOR, baix la supervisió de Marisa Reyes Duran, cap d’estudis del centre i amb l’ajuda de molts professors realitzaren una activitat per transmetre nous valors a través de contes tradicionals adaptats. Des de l’institut es van posar en contacte amb els centres d’educació infantil del poble perquè aquests assistissin a l’acte. Es va habilitar una zona exterior del centre amb estores i cadires i en tot moment es respectaren les mesures COVID.

contacontes-16Els nins assistents pertanyents al cinquè curs d’EI vingueren de les escoles Simó Ballester, Sa Graduada, Sa Torre, La Puresa i Jaume Vidal. Aquest acte es va fer per donar a conèixer que no només hi pot haver una versió sobre un conte, sinó que n’hi pot haver moltes més. Els contes adaptats que es van interpretar parteixen dels contes tradicionals de tota la vida, contats des d’una perspectiva més moderna i actual.

contacontes-14El grup de 2n. B va realitzar l’adaptació de La Blancaneu i els set nans polits que romp estereotips de gènere, en aquest historia el príncep i els nans realitzen les tasques domèstiques i no és el príncep qui escull la Blancaneu, sinó a l’inrevés. El grup de 2n. C va interpretar el conte Hansel, Gretel i la fada xocolatera per conscienciar als nens de què les llepolies i la xocolata s’han de consumir amb mesura i que el que es menja ha de ser sa. Per acabar, 2n G va interpretar dos contes: el primer, La caputxeta forçuda, que defensa el feminisme i demostra que les dones poden amb tot i no es deixen enganyar per ningú; i en el segon, La cabreta i els set llops, els alumnes van voler fer veure als nins petits que l’empatia és molt important a l’hora de viure i que cal saber posar-se al costat de l’altre.

contacontes-6Alguns dels alumnes dels mateixos cursos aprofitaren l’avinentesa per entrevistar els mestres dels infants que donaren la seva opinió de les noves versions dels contes tradicionals. Consideren que aquestes noves adaptacions i activitats de relació són aptes per a la societat i època que estem vivint perquè els dóna a conèixer des de petits aquest canvi innovador de to feminista que s’hauria d’anar actualitzant a mesura que nosaltres com a societat evolucionam.

En haver finalitzat els contacontes, els joves intèrprets varen obsequiar els infants amb uns titelles fets pels alumnes de 1r. d’ESO i després, varen acompanyar-los al parc de Na Molla per acomiadar-los. Va ser una experiència molt gratificant, tant els més grans com els més petits varen gaudir molt. Aquest temps compartit va apropar les diferents generacions i segurament serà una activitat que es tornarà repetir altres cursos. De ben segur que a partir d’ara els més petits contaran altres versions del contes a casa.

La Blancaneu i els set nans polits

Hansel, Gretel i la fada xocolatera

La caputxeta forçuda

La cabreta i els set llops