Comunicat IES Manacor

Benvolgudes famílies,

Primer de tot, esperam que estigueu bé, agrair-vos també l’esforç que estau fent en aquest inici de curs marcat per unes característiques extraordinàries a causa de la pandèmia per la COVID-19.

Ens dirigim a vosaltres perquè ara més que mai, és de màxima importància recordar les mesures de prevenció que el centre ha posat en marxa per tal de poder garantir, dins la mesura del possible, la màxima presencialitat a l’institut, ja que consideram que el contacte amb els companys de classe i amb els professors són un aspecte fonamental per una educació de qualitat. Per això és convenient recordar que:

• El confinament perimetral de Manacor no afecta a la presencialitat dels alumnes al centre, les classes segueixen amb normalitat.
  • L´us de la mascareta és obligatori al llarg de la jornada escolar.
  • Només es poden treure la mascareta al pati per berenar, durant aquest temps hauran de mantenir la distància de seguretat (1,5 metres)
  • Abans d’accedir al centre l’alumne/a no pot tenir una temperatura superior als 37,5º ni haver reduït la temperatura amb antitèrmics.
  • Els alumnes i el personal docent i no docent, ha de mantenir distància de seguretat al pati, la cantina, els banys, els passadissos i a tots els espais comuns.
  • S’han reforçat altres mesures de prevenció com: la neteja, la desinfecció del centre, l’accés a gel hidroalcohòlic i/o sabons a les aules i els banys i la ventilació. En aquest sentit és convenient que els alumnes venguin abrigats.

En el pla sanitari, vos volem traslladar també un missatge de tranquil·litat. El nostre institut està coordinat amb el sistema sanitari a través de l’EDUCOVID, amb qui mantenim una comunicació constant. En el primer moment en què es produeix un possible cas de contagi, es posa en marxa el sistema que permet avisar a l’alumne per tal que aquest/a pugui seguir les passes que li marcarà el centre de salut.

Finalment, vos demanam tota la col·laboració i comprensió en aquesta etapa que vivim plena d’expectatives, reptes i preguntes. Ara mateix però, el més important és que ens ajudeu des de casa a reforçar les mesures de prevenció també fora del centre i recordar als vostres fills i filles la importància del respecte i la solidaritat en aquests moments tan complicats.

Moltes gràcies a tothom per ajudar-nos a aconseguir una escola amb salut en uns moments tan difícils. Vos demanam que confieu en noltros, anam fent feina plegats perquè junts poguem aconseguir que la COVID-19 no aturi l’educació dels nostres alumnes. Qualsevol dubte que tengueu no dubteu en posar-vos en contacte amb l’equip directiu i amb els professors dels vostres fills.

Salut i ànims!