Comunicat COVID. Gener 2022

Hem iniciat l’any 2022 amb un gener fred i marcat per l’alta incidència de casos positius per covid-19. Als centres educatius intentam gestionar aquesta realitat de la millor manera possible: professorat, equip directiu i personal no docent es veu afectat per un gran nombre de treballadors de baixa i alumnes absents per contagi.

Així i tot, entre tots i totes feim un gran esforç per aconseguir el desenvolupament de les classes amb els alumnes dins l’aula i els que són a casa amb el màxim de normalitat possible. En aquest sentit, ens ha ajudat el suport de la Conselleria amb la incorporació d’alguns professors substituts, la qual cosa ens ha permès cobrir les classes d’una petita part del professorat.

El paper de les famílies és clau per aconseguir el bon el funcionament general del centre en aquestes circumstàncies. Per això, volem aclarir mitjançant aquest comunicat quina és la situació al centre a dia d’avui i quins protocols hem de seguir en cas de contagis per covid.

Aprofitam també per agrair la col·laboració de tota la comunitat educativa i desitjar la millora a tots aquells que estan malalts.

Salut per tothom!

Qui no pot acudir al centre educatiu?

Qualsevol persona amb símptomes compatibles amb covid-19 no acudirà al centre educatiu:

• fins que tengui resultat prova negativa
  • si és positiu: 7 dies d’aïllament (3 darrers sense símptomes)
  • si no es fa prova: 7 dies d’aïllament (3 darrers sense símptomes)
  • fins a la resolució clínica si el diagnòstic és diferent a la Covid-19
Qui comunica el cas a l’IES?

Les famílies han de comunicar al centre educatiu si el seu fill/a és positiu per covid-19 o hi ha sospita que ho pugui ser (per tant, l’alumnat amb símptomes -estigui o no vacunat- no pot acudir al centre en cap cas).

Quins contactes estrets han de fer quarantena?

Faran quarantena aquelles persones que, sense haver passat la malaltia els 180 dies anteriors, no tenguin la pauta de vacunació completa, i les persones amb immunosupressió.

Per tant, si l’alumne és contacte estret i:

• no té símptomes i està vacunat: no ha de fer quarantena.
  • no té símptomes i no està vacunat: ha de fer quarantena.
Què ha de fer el tutor del grup?
  1. Si hi ha un cas positiu al grup, el tutor comunicarà a les famílies del grup que els alumnes han d’acudir al centre i que han d’extremar les mesures durant els 10 dies següents, reduir en la mesura que sigui possible les interaccions socials i utilitzar de manera constant la mascareta (pot enviar un missatge a través del Gestib a les famílies)
  2. El tutor comunicarà a la resta de l’equip educatiu que l’alumne és positiu perquè ho tengui en compte i pugui mantindre contacte a través del classroom, meet, etc…
  3. Si hi ha un augment considerable de casos dins un grup es consultarà a Educovid per valorar la situació.