Balears fa Ciència. IB3 ràdio

L’IES MANACOR A “BALEARS FA CIÈNCIA” D’IB3 RÀDIO

Aquest dissabte 22 de febrer, un grup d’alumnes amb els seus professors del Departament de Física i Química i de Biologia i Geologia participaren al programa d’IB3 ràdio “Balears fa ciència” amb diferents objectius.

foto 2 radioEn primer lloc els professors acompanyants explicaren els inicis, objectius, evolució i futur de la fira científica que cada any se celebra a l’IES Manacor, l’EXPERIMENTA, des de fa catorze anys.

Per altra part s’anuncià que la propera edició d’aquesta mostra d’experiments científics se celebrarà els dies 25, 26 i 27 de febrer. El dimarts 25 de 17:00 a 20:00h serà de portes obertes per tal que qualsevol persona interessada pugui anar-hi i disfruti dels experiments científics, matemàtics i tecnològics, que els alumnes d’aquest institut faran en directe i explicaran als assistents.

No obstant, el plat fort del programa va ser l’explicació clara i senzilla de diferents experiments per part de vuit alumnes que cursen segon, tercer i quart d’ESO. Aquests alumnes participen a l’EXPERIMENTA des de fa anys, i amb les seves paraules explicaren entre d’altres, vàries curiositats científiques dels dominós, la bobina Tesla, propietats de l’acetona, ressonància, els rèptils a les zones exòtiques o com fabricar una pasta de dents ecològica.

foto 1 radioEls alumnes participants varen ser: Alba Robles, Joan Capó, Magí Cànaves, Llorenç Nicolau, Antònia Riera, Paula Barceló, Caterina Sureda i Caterina Caldentey.

Els professors acompanyants: Joan Simó del departament de Física i Química i Antònia Sampol del departament de Biologia i Geologia.