Aventura Eslovaca de l’IES Manacor

LA 1a AVENTURA ESLOVACA DE L’IES MANACOR

El proppassat 20 de maig, a les 3.30h de la matinada, un grup de 39 alumnes i 3 professores de l’IES Manacor posàrem rumb cap a Eslovàquia. A la fi havia arribat el dia!

eslovaquia 2018-6

A les 6.35 h ens enlairàvem, tots il·lusionats, direcció aeroport de Krákow, punt des del qual retornaríem a les 9.55h, del diumenge 27 de maig, després de 7 dies  d’aventura eslovaca.

El 1r dia, una vegada arribats a l’hotel Sorea, on es desenvoluparia el projecte International Village, objectiu del nostre viatge, ens distribuiren les habitacions i esperàrem que arribassin procedents d’Itàlia, Polònia, Romania i Estònia, els companys amb qui les compartiríem. A les 18.30h sopàrem i a les 20.30h teníem l’orientation meeting, en la qual ens explicarien com organitzaríem els 5 dies d’estada.

eslovaquia 2018-5El 2n dia ja començàrem amb les classes d’anglès, que durarien fins a dijous i que es duen a terme cada matí.  A les 13.30h dinàvem i els horabaixes ens apuntàvem a l’activitat que ens venia més de gust de les que ens oferien: board games, handcrafting, soccer, hiking, paper weaving, sushi workshop, make up workshop … Després de les activitats, disposàvem del temps just per dutxar-nos, sopar i assistir a les vetllades. Aquest dia era el torn de les presentacions i el tast de productes típics. Hauríeu d’haver vist com s’ho passaren de bé alguns alumnes aprenent balls típics de Polònia i de Romania. També us podem ben assegurar que d’ensaïmada no en va quedar gens!

eslovaquia 2018-2El 3r dia, després d’un bon berenar, altra vegada a classe i a la una a dinar, perquè a les 14.30h havíem d’anar a l’AquaCity de Poprad, on ens ho passàrem d’allò més bé. A la vetllada  tocava formular preguntes als altres països i ells a nosaltres, referents a les presentacions del dia anterior. Era el torn del country quiz i del music quiz. Ens divertírem molt.

El 4t dia, berenar, classe d’anglès, activitats i vetllada. Teníem nit de cinema.

El 5è dia, acabàvem les classes d’anglès i al grup guanyador li tocava dinar de pizza. Que bona que la trobaren els afortunats! L’horabaixa, la majoria del nostre grup anàrem de visita a un castell i poguérem gaudir d’unes vistes espectaculars i immortalitzar moments fotogràfics molt xulos.

Al vespre era el torn de la disco i també s’acostava el moment d’acomiadar els nostres companys de Palerm. Hi hagué més d’una plorada!

eslovaquia 2018-3El 6è dia anàrem al parc nacional: Slovensky Raj, que significa paradís eslovac i certament no pot tenir nom més encertat, perquè és un lloc paradisíac. Quina passada! Allà  caminàrem unes quatre hores amb dos guies i, tot i agafar un bon cansament, valgué molt la pena.

Quan arribàrem a l’hotel, dutxa i sopar, però al menjador, perquè la pluja ens impedí fer la barbacoa exterior que estava prevista i després cant i guitarra, també dins l’hotel. No podem negar que ja se’ns notava una certa tristor: s’acostava la fi de la nostra aventura. Ens tocava fer maletes, era la darrera nit a l’hotel Sorea i l’endemà, després de berenar, havíem de partir cap a Cracòvia.

eslovaquia 2018-4El dissabte 26, una vegada berenats, ens dirigírem cap a l’hotel Zaczek de Cracòvia i quan tenguérem distribuïdes les habitacions anàrem cap al centre de la ciutat on també aprofitàrem per dinar, ja que a les 16h teníem contractada una guia durant 2 hores, que ens mostrà alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat i ens feu algunes fotos de grup. Aquest dia també hi hagué temps per fer algunes compres. Fou, sens dubte, el dia més urbà del nostre viatge, que, malauradament, ja començava el compte enrere.

I l’endemà, diumenge 27, aeroport i cap a casa. Tot té un final i a l’aventura eslovaca li havia arribat el seu.

eslovaquia 2018-1